[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.21

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Fot. Jarosław Brach

M42L-AS jest zabudowana na podwoziu o dopuszczalnej masie całkowitej 18000 kg, tymczasem podnośnik hydrauliczny o podobnej wysokości wymaga dużo cięższego podwozia o dopuszczalnej masie całkowitej 24000 kg. Jednocześnie czas jego sprawiania przy wysokości 42-44 metry wynosi ok. 120 sek (drabina jest szybsza o 25%), a do podparcia wymaga aż 6000 mm. Te walory doceniają polscy strażacy i ciężkie drabiny hydrauliczne M42L-AS znajdują się już na wyposażeniu m.in. Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych PSP w Łodzi, Wrocławiu, Świnoujściu i Wałbrzychu.

REKLAMA

Pozostałe parametry techniczno-taktyczne drabiny hydraulicznej typ M42L-AS to:

  • długość w pozycji transportowej (z koszem RC 400) 10980 mm,
  • szerokość 2.500 mm,
  • wysokość 3450 mm,
  • kąt natarcia 14º,
  • kąt zejścia 12º,
  • dopuszczalna masa całkowita 18000 kg,
  • rzeczywista masa całkowita 16700 kg,
  • maksymalna wysokość ratownicza 40,68 m,
  • maksymalna wysokość robocza 42,18 m,
  • wysięg boczny 16,5 m,
  • obrót kolumny 360º,
  • kąt pracy drabiny od -17 do +75º,
  • szerokość podparcia 5.200 mm,
  • maksymalny czas sprawiania drabiny ok. 90 sek.

Generalnie za podstawowe zalety drabin z łamanym przegubem należy uznać:

  • zwiększoną niezawodność dzięki zintegrowaniu łamanego przegubu i zmniejszeniu liczby ruchomych części;
  • w istotny sposób wzrost zakresu możliwości ratownictwa;
  • zapewnianie elastycznego rozwiązania w zależności od potrzeb wskutek zastosowania: łamanego przegubu zintegrowanego z zespołem drabiny, składanego ramienia wykonującego ruchy po wysunięciu się na długość już 4 m i sekwencji działania – najpierw wysuwa się pierwsze przęsło, po jego wysunięciu pozostałe;
  • 3- lub 4-osobowy, zdejmowany kosz ratowniczy, z dwoma wielofunkcyjnymi uchwytami umożliwiającymi jednoczesną pracę dwóch urządzeń (działko, wentylator, platforma noszy, itp.) oraz z centralnie usytuowanym stanowiskiem sterowania i wygodnymi drzwiami bocznymi, kolorowym wyświetlaczem, elektroniką i linią wodną zintegrowaną z podłogą;
  • łatwe wejście do kosza, zarówno z podium, jak i z podłoża;
  • kosz z przodu kabiny gwarantujący większy komfort i oszczędzający czas;
  • linię wodną prowadzona na zewnątrz oraz zamontowany na stałe na najwyższym przęśle odcinek suchego pionu;
  • podium z przemyślanymi skrytkami o dużej pojemności na dodatkowe wyposażenie;
  • wysoką skrytkę za kabiną;
  • w pełni automatyczny system zarządzania z możliwością jednoczesnego generowania ruchów łączonych – DIN EN 14043;
  • 5-przęsłowy zespół drabiny z elektronicznym, aktywnym systemem tłumienia drgań CS (stabilizacja komputerowa);
  • system podpór VARIO;
  • prostą i bezpieczną obsługę, wskaźniki na wyświetlaczach, system kontroli komputerowej;
  • możliwość utrzymania większych ładunków, przykładowo nowego, 4-osobowego kosza ratowniczego;
  • zwiększony wysięg, krótszy czas sprawiania;
  • sterowanie samoczynne: praca z pamięcią (powtarzanie ruchów), wyciąganie z szybu, składanie drabiny do pozycji transportowej;
  • zdalne diagnozowanie;
  • poprawę rozkładu masy pomiędzy osiami przednią i tylną;
  • zwiększenie obciążenia użytkowego w obrębie osi tylnej;
  • większy wysięg dzięki zmniejszonemu obciążeniu wierzchołka drabiny;
  • redukcję masy rzeczywistej – większe możliwości przewożenia dodatkowego sprzętu;
  • większą wydajność działka – większe możliwości gaśnicze.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij