[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.22

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Fot. Jarosław Brach

Pod zabudowę M42L-AS wybrano dwuosiowe podwozie IVECO Magirus MLC180E32FF – identyczne jak w drabinach standardowych M37L i M42L. Napędza je, spełniający normę EU Euro 6, wysokoprężny z turbodoładowaniem, 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności skokowej 5880 cm3 i mocy maksymalnej 320 KM. Napęd na tylną oś z możliwością blokady mostu napędowego, przekazuje automatyczna skrzynia biegów Allison Transmission. Dla trzyosobowej załogi w układzie 1+2 przewidziano dwudrzwiową kabinę. Zastosowanie takiego podwozia daje dużą rezerwę masy i bardzo dobre parametry techniczne. Dla porównania w przypadku podnośnika hydraulicznego o takiej samej wysokości, konieczne byłoby zastosowanie podwozia trzyosiowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej 24000-26000 kg.

REKLAMA

Tym samym ciężka drabina hydrauliczna M42L-AS oznacza historyczny przełom w dotychczasowych konstrukcjach drabin ratowniczych. Jest wyjątkowa nie tylko z uwagi na swoją wysokość i technologię konstrukcji, ale przede wszystkim z uwagi na możliwości taktyczne: wysięgi nieosiągalne dotychczas nawet dla drabin z łamanym przęsłem, wysokość roboczą wyższą od wysokości drabin standardowych z koszem o udźwigu 300 kg oraz wysięgi boczne lepsze niż uzyskiwane przez podnośniki hydrauliczne przy wysokości roboczej 37 m.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij