[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.3

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Średni uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu Renault D 14 HIGH K P4x4 280 E6

Samochód ten wykorzystuje uterenowione podwozie – z pojedynczym ogumieniem z tyłu – Renault Trucks typ D14 HH K P4x4 280E6. Zgodnie z tym oznaczeniem odmianę tę cechują: dopuszczalna masa całkowita 14000 kg, układ napędowy 4x4 oraz silnik Euro 6 w nastawie o mocy maksymalnej 206 kW/280 KM. Do tego wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa kabina mieści 6 osób w układzie 1+1+4.

Do budowy nadwozia posłużyły wyłącznie materiały odporne na korozję: stal nierdzewna i poszycia – kompozyt oraz blacha aluminiowa. Dach ma postać pokładu roboczego w wydaniu antypoślizgowym. Żaluzje to lekkie wodo- i pyłoszczelne anodowane profile aluminiowe. Osłaniają one boczne schowki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu oraz tylny przedział autopompy, co oznacza układ schowków 3+3+1. We wnętrzu podesty i półki da się regulować na żądaną wysokość, z kolei oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne zrobiono w technologii LED. Autopompa Moto-Truck typ HMT A24/10 – 4/40 wyróżnia się wydajnością: niskie ciśnienie - 2900 l/min przy ciśnieniu 8 barów i wysokie ciśnienie - 450 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny i automatyczny. Pojemności zbiorników na środki gaśnicze określono: wody 2500 lub 3000 litrów, środek pianotwórczy odpowiednio 250 i 300 litrów. Oba te zbiorniki zrobiono z materiału kompozytowego. Ponadto w skład układu wodno-pianowego weszły: dozownik środka pianotwórczego DSP 150, dachowe działko wodno-pianowe Moto-Truck DWP 24 bądź DWP 16MT, sterowane elektryczne szybkie natarcie w postaci węża o długości 60 m, cztery zraszacze – dwa z przodu i dwa z boku pojazdu oraz nasady – 2x75 - tłoczne, 1x75 - napełnianie hydrantowe, 1x110 - ssanie, 2x52 - napełnianie środka pianotwórczego. Dodatkowe wyposażenie objęło m.in.: sterowany elektrycznie pneumatycznie wysuwany teleskopowy maszt oświetleniowy z najaśnicami LED 2x216W, agregat prądotwórczy 2,2 kVA, sprzęt łączności radiowej Motorola GM360, ogrzewanie przedziału autopompy, przednią obudowaną wciągarkę oraz falę świetlną.

REKLAMA

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij