[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.4

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Szczęśniak PS

Ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370 lub P450 4x4 z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej

Ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy Scania P370 lub P450 4x4 z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej. Występujące tu w roli podstawy 2-osiowe podwozie wyróżnia się dopuszczalną masą całkowitą 21500 bądź 22000 kg i uterenowioną formułą układu napędowego 4x4, ze względu na bliźniacze ogumienie na tylnej osi. Napęd pochodzi od silnika Euro 6 o mocy maksymalnej 370 albo 450 KM. Kabina jest fabrycznie integralnie wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa, z miejscami w układzie 1+1+4.

REKLAMA

Zabudowa ma konstrukcję modułową i w większości powstała z elementów aluminiowych. Boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu – po trzy na każdą stronę, uzupełnione o tylną skrytkę przedziału autopompy (układ skrytek 3+3+1), dostały zamknięcie za pomocą wodo- i pyłoszczelnych żaluzji aluminiowych z zabezpieczeniem rurowym. Wnętrze tych skrytek zawiera m.in. podesty i półki regulowane na żądaną wysokość oraz oświetlenie. Zbiorniki na wodę mogą się cechować pojemnością: 5000 ewentualnie 7000 litrów. Pojemność zbiornika na środek pianotwórczy generalnie równa się 10% pojemności zbiornika wody, czyli odpowiednio 500 lub 700 litrów. Oba zbiorniki – na wodę i na środki pianotwórcze – są robione z kompozytu bądź stali. Autopompa zachowuje wydajność 3300 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 375 l/min przy ciśnieniu 40 barów ewentualnie 5200 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 390 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny bądź automatyczny i pozwala na uzyskiwanie stężeń 3-6%. Inne elementy układu wodnego to: dachowe działko wodno-pianowe o wydajności 2400 lub 3200 l/min, sterowane ręczne i elektryczne szybkie natarcie wodno-pianowe w postaci węża o długości 60 m oraz cztery nasady tłoczne 75 (4x75). Podstawowe wyposażenie zawiera m.in.: pneumatyczny maszt oświetleniowy z lampami typu LED, z automatycznym złożeniem do pozycji transportowej i sterowaniem pilotem przewodowym lub zdalnie (opcja), niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy oraz falę świetlną. W skład wyposażenia dodatkowego mogą z kolei wejść: wyciągarka elektryczna, osłona wyciągarki, taran, czujniki cofania, kamera cofania oraz sprzęt łączności radiowej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij