[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.6

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Moto Truck Leszek Chmiel

Średni uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy IVECO Eurocargo ML150E32W 4X4 z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej

Występujące tu w roli podstawy 2-osiowe podwozie cechuje się dopuszczalną masą całkowitą 15000 kg i uterenowioną formułą układu napędowego 4x4, ze względu na bliźniacze ogumienie na tylnej osi. Napęd pochodzi od silnika Euro 6 o mocy maksymalnej 235 kW/320 KM. Kabina jest wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa, z miejscami w układzie 1+1+4.

REKLAMA

Zabudowa powstała z materiałów odpornych na korozję w postaci stali nierdzewnej i kompozytu. Boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu – po trzy na każdą stronę, uzupełnione o tylną skrytkę przedziału autopompy (układ skrytek 3+3+1), dostały zamknięcie za pomocą wodo- i pyłoszczelnych żaluzji aluminiowych z zabezpieczeniem rurowym. Wnętrze tych skrytek zawiera m.in. podesty i półki regulowane na żądaną wysokość. Do tego dochodzi całe oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne auta w technologii LED. Autopompa – model HMT 24/10-4/40 MT wyróżnia się wydajnością 2960 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 470 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny bądź automatyczny i pozwala na uzyskiwanie stężeń 3 i 6%. Zbiorniki na wodę mogą się charakteryzować pojemnością 2500 albo 3000 litrów. Pojemność zbiornika na środek pianotwórczy generalnie równa się 10% pojemności zbiornika wody. Oba zbiorniki – na wodę i na środki pianotwórcze – są zrobione z kompozytu. Inne elementy układu wodnego to zaś: dachowe działko wodno-pianowe DWP 16 Moto-Truck, sterowane ręczne i elektryczne szybkie natarcie wodno-pianowe w postaci węża o długości 60 m oraz cztery zraszacze – dwa z przodu i dwa z boku pojazdu. Podstawowe wyposażenie zawiera m.in.: pneumatycznie wysuwany maszt oświetleniowy z lampami typu LED o mocy 2x216 W, IP 67, z automatycznym złożeniem do pozycji transportowej i sterowaniem pilotem przewodowym lub zdalnie (opcja), niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy oraz falę świetlną. W skład dodatkowego mogą z kolei wejść: system piany sprężonej CAFS MT, wyciągarka elektryczna, osłona wyciągarki, taran, czujniki cofania, kamera cofania, wysuwane szuflady, podesty obrotowe oraz sprzęt łączności radiowej.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij