[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.7

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

PS Bocar

Średni samochód ratowniczo-gaśniczo GBA 3/16 na uterenowionym podwoziu Volvo FL 4x4

Auto to cechują: silnik o mocy maksymalnej 210 kW/285 KM, napęd na obie osie – 4x4, blokady mechanizmów różnicowych między kołami i między osiami, w pełni mechaniczne zawieszenie oparte na resorach piórowych, bliźniacze ogumienie na osi tylnej, system ABS, dopuszczalna masa całkowita 16000 kg oraz wydłużona, załogowa, zespolona - integralna, 6-osobowa kabina z miejscami w układzie 1+1+4. Kabina ta ma m.in. wzmocniony, stalowy zderzak, dwa stopnie wejściowe, centralny zamek, seryjną klimatyzację oraz immobilizer.

REKLAMA

Pochodząca z PS Bocar zabudowa w zakresie konstrukcji nośnej i poszycia łączy stal nierdzewną, aluminium i materiały kompozytowe. Zaopatrzono ją w użytkowy dach w formie podestu roboczego, wodo- i pyłoszczelne żaluzje aluminiowe z zamknięciem rurowym BARlock oraz oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne zrobione w technologii LED. Zbiorniki środków gaśniczych są dwa, oba z kompozytu: wody o pojemności 3000 l i środka pianotwórczego o pojemności 300 l. Do tego dochodzi automatyczny zawór napełniania hydrantowego. W skład układu wodno-pianowego weszły jeszcze: autopompa dwuzakresowa typ A 16/8 – 4/40 o wydajności 2900 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 400 l/min przy ciśnieniu 40 barów, dozownik środka pianotwórczego (3 i 6%), zwijane elektryczne i ręczne szybkie natarcie z wężem o długości 60 m z prądownicą wysokociśnieniową i z przedmuchem linii sprężonym powietrzem, działko wodno-pianowe typ DWP 8/16, układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia oraz zraszacze przednie i boczne. Wyposażenie standardowe zawiera m.in.: generator sygnałów dźwiękowych BOS 200 – 200 W, maszt oświetleniowy z najaśnicami LED, sprzęt łączności radiowej, w tym radiostację przewoźną, niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy Webasto, falę świetlną, kamerę cofania z monitorem w kabinie i wyciągarkę elektryczną 8 t w obudowie kompozytowej. Wśród pozycji wyposażenia opcjonalnego znalazły się natomiast m.in.: system piany sprężonej PWPSystem – SPS 2400, zamówiony przez danego odbiorcę sprzęt pożarniczy i ratowniczy, agregat gaśniczy proszkowy oraz instalacja zabudowy w systemie CANBus.

Wymiary tej ciężarówki w tej kompletacji prezentują się następująco: długość 8160 mm, szerokość 2510 mm, wysokość 3350 mm.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij