[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.8

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy GCBA 9/32 na 3-osiowym podwoziu Volvo FMX 410 6x6

Podwozie Volvo FMX 410 6x6 należy do mocniej specjalizowanej serii FMX. Powyższe oznacza, że seryjnie otrzymuje pakiet przygotowujący do działania w trudniejszych warunkach drogowych. Pakiet ten obejmuje m.in. stalowy przedni zderzak powiększony i mocniej wysunięty, z reflektorami chronionymi stalową kratą, do czego dochodzą dolna stalowa osłona spodu chłodnicy oraz dolny – najniższy wahliwy stopień wejściowy. Napęd zapewnia 11-litrowy silnik D11 w nastawie o mocy maksymalnej 308 kW/418 KM. Do przeniesienia napędu służą zautomatyzowana lub w pełni automatyczna skrzynia biegów – Volvo Powertronic ze sprzęgłem hydrokinetycznym – oraz skrzynia rozdzielcza. Napędzane są wszystkie osie – formuła 6x6, ale ponieważ na tylnym napędowym tandemie założono ogumienie bliźniacze, ciężarówka zachowuje jedynie podwyższoną mobilność terenową, należąc do kategorii uterenowionych. Kabina jest krótka, dzienna, klimatyzowana, 3-osobowa, w układzie miejsc 1+2.

Wykonana przez PS Bocar zabudowa ratowniczo-gaśnicza ma konstrukcję i poszycie w całości z materiałów kompozytowych. Schowki są w układzie (3+3+1) – boczne schowki w liczbie po trzy na każdą stronę ustawiono w układzie dwa z przodu – między osiami i jeden z tyłu – na zwisie tylnym. Schowki te zamyka się wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi z zamknięciem rurowym BARlock. Oświetlenie zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne w całości bazuje na technologii LED. Oba zbiorniki środków gaśniczych powstały z materiałów kompozytowych, przy czym zbiornik wody cechuje się pojemnością 9200 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 1000 litrów. Do tego dochodzi automatyczny zawór napełniania hydrantowego. W skład układu wodno-pianowego wchodzą także: dwuzakresowa autopompa typ A 32/8 – 4/40 o wydajności 3700 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 400 l/min przy ciśnieniu 40 barów, automatyczny dozownik środka pianotwórczego (3% i 6%), działko wodno-pianowe typ DWP 32, zwijanie elektrycznie lub ręcznie
szybkie natarcie z wężem o długości 60 m z prądownicą wysokociśnieniową i przedmuchem linii sprężonym powietrzem oraz układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia. Wyposażenie standardowe zawiera: generator sygnałów dźwiękowych BOS 200 – 200 W, sprzęt łączności radiowej, w tym radiostację przewoźną, maszt oświetleniowy z najaśnicami LED, niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy, falę świetlną i kamerę cofania z monitorem w kabinie. Na liście wyposażenie opcjonalne znalazły się natomiast m.in.: wyciągarka elektryczna 8 ton w obudowie kompozytowej, system piany sprężonej SPS 2400 oraz wyspecyfikowany przez konkretnego odbiorcę sprzęt pożarniczy i ratowniczy.

REKLAMA

Wymiary ciężkiego uterenowionego samochodu ratowniczo-gaśniczego GCBA 9/32 na 3-osiowym podwoziu Volvo FMX 410 6x6 z nadwoziem z PS Bocar są następujące – długość: 9100 mm, szerokość 2555 mm, wysokość 3330 mm, z kolei dopuszczalna masa całkowita równa się 26000 kg.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij