[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.9

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

WISS Wawrzaszek

Wszystkie pokazywane przez tę firmę pojazdy wykorzystywały podwozia Scanii

Średni samochód ratowniczo-gaśniczy bazował na 2-osiowym, uterenowionym podwoziu oznaczonym symbolem P360 4x4. Jego zawieszenie zarówno z przodu jak i z tyłu jest mechaniczne, z kolei silnik uzyskuje moc maksymalną 265 kW/360 KM i współpracuje z mechaniczną bądź zautomatyzowaną skrzynią przekładniową. Ze względu na założenie na osi tylnej bliźniaczego ogumienia, dzielność terenowa kształtuje eis na średnim poziomie – ciężarówka zalicza się do kategorii uterenowionych. Kabina jest fabrycznie wydłużona, czterodrzwiowa, jednomodułowa, 6-osobowa, z miejscami w układzie 1+1+4

REKLAMA

Specjalistyczne nadwozie WISS Wawrzaszek zrobiła z elementów aluminiowych i kompozytowych. Boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie sześciu – po trzy na każdą stronę – oraz tylna skrzynka przedziału autopompy - układ skrytek 3+3+1 – zamykane są lekkimi żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi. Główny panel sterowania umieszczono w tylnym przedziale, a dodatkowe wskaźniki zlokalizowano w kabinie. Oba zbiorniki środków gaśniczych są kompozytowe – wody o pojemności 3000 l i środka pianotwórczego o pojemności 300 l. Autopompa Ruberg AB wyróżnia się wydajnością 2700 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 480 l/min przy ciśnieniu 40 barów. W skład układu wodno-pianowego wchodzą też: automatyczny dozownik środka pianotwórczego, dachowe, sterowane ręcznie działko wodno-pianowe o wydajności 2400 l/min, wysokociśnieniowa linia szybkiego natarcia z wężem o długości 60 m z prądownicą wodno-pianową oraz instalacja zraszaczowa z czterema zraszaczami – dwoma przed przednią osią i dwoma po bokach auta. Wyposażenie obejmuje jeszcze pneumatycznie wysuwany, teleskopowy maszt oświetleniowy LED 30 000 lm z najaśnicami o mocy 2x180 W i agregat prądotwórczy 2,2 kVA – opcjonalnie o wyższej mocy.

Wartość masy całkowitej pojazdu określono na około 15800 kg, natomiast jego wymiary na – długość 8250 mm, szerokość 2550 mm i wysokość 3150 mm.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij