[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Następna ciekawa Tatra dostarczona przez Tatra Nederland

Niezależny niderlandzki przedstawiciel i sprzedawca Tatry - TATRA Nederland pod koniec 2019 roku przekazał odbiorcy kolejny ciekawy wariant, przygotowany specjalnie pod kątem zamawiającego i pochodzący z serii Phoenix.

Tym razem pojazd trafił do firmy Cornelisse Elst. Otrzymała ona wydanie 4-osiowe, w układzie napędowym 8×6, z napędzanymi osiami pierwszą oraz oboma tylnego tandemu. Źródło tego napędu stanowi 13-litrowy silnik DAF Paccar MX-13 w nastawie o mocy maksymalnej 480 KM, współpracujący z 16-biegową, zautomatyzowaną skrzynią przekładniową ZF TraXon. Do bardzo ciekawych należy dobór ogumienia – mianowicie na osiach pierwszej, drugiej i czwartej założono szersze opony pojedyncze, z kolei na osi trzeciej – jedynej pozbawionej funkcji skrętu – węższe bliźniacze. Ponadto powiększono rozstaw osi tylnego tandemu. Przy tym oś ostatnia – czwarta otrzymała funkcję skrętu – jej koła są skręcane przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych dla poprawy manewrowości, w tym redukcji średnicy zawracania. Następnym kluczowym wyróżnikiem tego samochodu jest krótka, dzienna kabina.

W formie zabudowy ciężarówka otrzymała 30-tonowy hakowy system załadowczy HYVA i 22-tonowy, zakabinowy żuraw ze składanymi ramionami – tzw. żuraw typu Z. W efekcie uzyskano niezwykle elastyczny eksploatacyjnie terenowy środek transportu, mogący samodzielnie wykonać zdecydowaną większość operacji za- i rozładunkowych. Kompletacją tej zabudowy zajął się VOF - De Klomp.

REKLAMA

Dopuszczalną masę całkowitą tej wersji określono na 43000 kg. Została ona przekazana Cornelisse Elst przez dealera Tatra Nederland – Truckland.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA