REKLAMA

Niderlandzki sektor obsługi przemysłu spożywczego inwestuje w Scanie zasilane CNG

Neder-Over-Heembeek - jako jedno z największych nazwisk w Europie w dziedzinie logistyki żywności, oraz SITRA, pochodząca z Flandrii Zachodniej, są zawsze gotowe sprostać potrzebom swoich partnerów. Dla niderlandzkiego klienta Cosun Beet Company (dawniej Suiker Unie) firma inwestuje teraz zatem w swoje pierwsze trzy ciężarówki Scania zasilane CNG. Powyższe stanowi zrównoważone rozwiązanie, szczególnie w połączeniu z biogazem produkowanym z buraków cukrowych.

Od momentu powstania w 1962 roku SITRA stała się w Europie liderem w logistyce żywności. Pomimo, a może dzięki dużej skali – podmiot zatrudnia ponad 1100 pracowników oraz ma 750 ciężarówek i 2000 sztuk taboru - stawia na indywidualne podejście, przynoszące wymierne korzyści. Dyrektor operacyjny Nicolas Saelens, przedstawiciel trzeciego pokolenia w tej rodzinnej firmie, mówi „Ze względu na swoją wielkość możemy zarządzać całym łańcuchem logistycznym naszych klientów niemal w całej Europie i dlatego jesteśmy szczególnie cennym partnerem. Nie tylko dostarczamy surowce, ale też zajmujemy się transportem gotowych produktów, ich magazynowaniem i przeładunkiem oraz czyszczeniem zbiorników. Z pewnością podczas transportu i obsługi żywności jest to praca specjalistyczna, która musi spełniać wiele zasad, aby zagwarantować bezpieczeństwo żywności. W ten sposób robimy różnicę dla naszych klientów”.

Oprócz działalności magazynowej i cross-dockingowej w strategicznych lokalizacjach w Europie, SITRA koncentruje się na trzech rodzajach transportu, zarówno intermodalnego, jak i drogowego: tzw. przewozie kondycjonowanym na paletach gotowych produktów spożywczych, przewozie cysternami płynnych artykułów spożywczych oraz przewozie ładunków sypkich masowych, takich jak mąka i cukier. Obecnie przedsiębiorstwo nabywa trzy ciężarówki Scania R410 A4x2NA 20H CNG dla SITRA Netherlands, należącej do grupy SITRA. Będą one służyć do transportu cukru z baz w Dinteloord i Groningen.

REKLAMA

Zielony, bardziej zielony, najbardziej zielony

„Od lat angażujemy się w zrównoważony rozwój, w porozumieniu z naszymi klientami zawsze starając się opracowywać zbalansowane rozwiązania. Jako ważny gracz w świecie transportu jesteśmy świadomi wpływu na środowisko i zawsze staramy się poprawić nasz ślad ekologiczny. Oprócz tego, że mamy młodą i nowoczesną flotę Euro 6, posiadamy pewne ciężarówki, jeżdżące na HVO (olej roślinny), i udało nam się przenieść na kolej co najmniej 20 milionów rocznie pokonywanych w transporcie drogowym. Poza tym do naszych prac związanych ze sprzątaniem i przeładunkami zapewniamy energooszczędną technologię, w której zawsze staramy się dalej rozwijać zieloną energię”, Saelens wyjaśnia podejście do Sitra. I dodaje „W kwestii technologi CNG, do tej pory mieliśmy niewielkie doświadczenie, ponieważ w przeszłości słyszeliśmy historie o silnikach o niskiej wydajności, gdy tymczasem do transportu luzem są niezbędne mocne silniki do napędu sprężarki napędzanej za pomocą WOM. Dlatego uważamy, że dzięki Scanii 410 KM wreszcie znaleźliśmy dobre rozwiązanie, łączące w sobie trwałość i moc”.

Cosun Beet Company podziela zieloną wizję SITRA. Wytwórca rafinuje cukier z buraków, ale maksymalnie wykorzystuje swoje produkty uboczne. Stara się bowiem optymalizować swoje procesy, aby być najbardziej ekologicznym przetwórcą buraków w Europie. Wytwarza również biogaz, będący podstawą CNG. Zbudował nawet stację CNG, aby używać tego gazu do transportu swoich produktów. „Idealnie, w rzeczywistości, będziemy mogli tankować podczas załadunku i rozładunku surowców. Dlatego jesteśmy w drodze w sposób zrównoważony oraz tracimy mniej czasu przy pompie” - mówi Saelens.

Łyżeczka

Trzy nowe samochody Scania to pierwsze ciężarówki CNG we flocie SITRA Holandia, a Saelens jest ciekawy wyników i doświadczenia, jakie przyniesie ich eksploatacja. „Z pewnością dla lokalnych procesów, które wykonujemy dla Cosun Beet Company, może to być trwałe rozwiązanie. Często mają stałe trasy w Belgii, Holandii oraz Niemczech, gdzie stacje CNG nie są wyjątkiem”.

Ale historia CNG zaczyna się w SITRA od trzech nowych Scania R410 A4x2NA 20H CNG. Ciężarówki zapewniają również więcej niż jedną łyżkę. 2 lipca 2020 roku cukrownia ogłosiła nową nazwę oraz nową strategię wraz z towarzyszącym jej wyglądem. Nowe ciężarówki, od razu dostarczane w limonkowym kolorze firmy, są zatem idealnym symbolem!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA