REKLAMA

Niestandardowe Volvo FH 460 10x4 decydujące” dla Fihuma Group

Grupa Fihuma z Rotterdamu wprowadziła do eksploatacji Volvo FH 460 10x4 z tylnymi osiami w układzie tridem oraz zabudową z układem ssącym i magazynującym. Odbiorca wybrał tę konfigurację, gdyż Volvo Trucks było w stanie zapewnić niestandardową kompletację ostateczną, pozwalającą na montaż skomplikowanej zabudowy. Dealer Volvo Group Truck Center zagwarantował, że ta nowa koncepcja została faktycznie zrealizowana we współpracy z Amphitec.

Niestandardowe Volvo Trucks „decydujące” dla Fihuma Group

Grupa Fihuma wykorzysta nowy nabytek głównie do usuwania i układania tzw. żwiru dachowego w kompleksach mieszkalnych i biurach. Eric Nijemanting, właściciel Fihuma Group, mówi „Wcześniej do tej pracy używaliśmy tylko kombinacji ciągnik-naczepa. W porozumieniu z naszym stałym dostawcą maszyn opracowaliśmy nową koncepcję, dzięki której możemy spełnić wymagania środowiskowe teraz i w przyszłości, jednocześnie optymalizując ładunek”.

Fabryczne podwozie 10x4

Po szeroko zakrojonym rozpoznaniu propozycji na rynku Grupa Fihuma zdecydowała się na podwozie Volvo FH 460 10x4, z tylnymi osiami w układzie tridem, zawierającym napędowy tandem oraz oś wleczoną, z pojedynczym ogumieniem, skręcaną przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych, dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. Zabudowę w postaci nadwozia w konstrukcji ssącej/magazynującej wykonał Amphitec. Eric mówi „To nasza pierwsza ciężarówka Volvo. Decydującym czynnikiem w naszym wyborze było to, że Volvo było w stanie przełożyć nasze wymagania techniczne na rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb. To duży plus, że Volvo dostarcza fabrycznie gotowe podwozie. W rezultacie czas dostawy jest krótszy i nie ma potrzeby wprowadzania zmian w podwoziu”.

REKLAMA

Dynamiczny układ kierowniczy Volvo

Volvo FH o dopuszczalnej masie całkowitej 47000 kg ma dwie 10-tonowe osie przednie oraz pełne zawieszenie pneumatycznie. Tylny układ osi tridem przyczynia się do optymalnego rozkładu nacisków. Podnoszona i kierowana oś wleczona w połączeniu z elektronicznie sterowanym układem wspomagania kierownicy Volvo Dynamic Steering oraz skrzynią biegów I-Shift stworzyły szczególnie zwrotny pojazd. „Kierowca jest bardzo zadowolony z płynności prowadzenia tej ciężarówki. Jest to również konieczne, ponieważ często musimy znajdować się w centrach miast i dzielnicach mieszkaniowych, gdzie przestrzeń bywa czasem ograniczona”.

Ciężarówka w pełni spełnia oczekiwania

Nijemanting jest dumny z efektu końcowego. „Otrzymaliśmy pojazd w pełni spełniający nasze oczekiwania. Doskonale wspiera nas Volvo Group Truck Center, które całkowicie nas odciążyło technicznie. W fazie wstępnej koordynowali wszystkie szczegóły i detale, które były ważne dla zabudowy z Amphitec, więc nie miałem się czym martwić. W nadchodzących latach to samo dotyczy też serwisu i konserwacji dzięki umowie serwisowej Volvo Blue”. Umowa serwisowa Volvo Blue zapewnia, że auto jest utrzymywane przez określony czas. Umowa ta zawiera niezbędną obsługę zapobiegawczą i ustawowe kontrole. Ponadto warsztat może zdalnie odczytać położenie pojazdu, stan części zużywających się, wszelkie kody błędów oraz zdalnie zaktualizować i/lub skonfigurować oprogramowanie. „Pozwala nam to zoptymalizować harmonogram obsług, co zapobiega nieplanowanym przestojom i maksymalizuje czas sprawności”.

O Grupie Fihuma

„Od dołu do dachu, specjalista od każdej powierzchni” to motto Fihuma Group. Grupa Fihuma ma bogate portfolio usług w zakresie izolacji, żwiru balastowego, uszczelniania fundamentów, prac rozbiórkowych dachów i konserwacji nieruchomości. Zabezpiecza kompleksowe rozwiązania dla dekarzy i wykonawców, spółdzielni mieszkaniowych, stowarzyszeń właścicieli domów oraz osób prywatnych. Została założona w 1994 roku i ma biura w Rotterdamie, Barendrecht oraz Kwadijk.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA