[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Nobina i Scania wprowadzają w Szwecji pionierską technologię w pełni elektrycznych autobusów autonomicznych

Scania i Nobina, największy operator transportu publicznego w krajach skandynawskich, będą współpracować w celu rozpoczęcia prób autonomicznych autobusów na regularnych trasach w rejonie Sztokholmu.

Fot. Producent

Karin Rådström, szef autobusów i autokarów Scania, przy tej okazji powiedział "Technologia jest wystarczająco dojrzała, aby rozpocząć próby w rzeczywistych operacjach autobusowych na drogach publicznych, czyniąc projekt jednym z pierwszych tego typu w Europie z autobusami tej wielkości. Projekt zapewni bogactwo informacji na temat dalszego rozwoju dużych autonomicznych autobusów przed wprowadzeniem na pełną skalę". Henrik Dagnäs, dyrektor zarządzający Nobina Sweden, ocenia zaś "W Nobina bardzo angażujemy się w tworzenie tego, co naszym zdaniem będzie ważną częścią przyszłego transportu publicznego. Próby te dostarczą wielu spostrzeżeń i doświadczeń w zakresie praktycznych codziennych aspektów zarządzania i obsługi autonomicznych autobusów oraz umożliwienia większej liczbie osób podróżowania komunikacją miejską. Wymagania dla autonomicznych autobusów nie różnią się od wymagań dla innych operacji, w tym co do niezawodności, bezpieczeństwa i dostępności”.

Próby będą prowadzone w dwóch etapach, początkowo bez pasażerów, czyli przed przyjęciem na pokład pierwszych dojeżdżających osób. Ponieważ także podczas tych prób bezpieczeństwo stanowi najwyższy priorytet, w autobusach przez cały czas będzie przebywał tzw. kierowca bezpieczeństwa do monitorowania operacji i pomagania pasażerom.
W projekcie tym użyte będą dwa autobusy elektryczne Scania Citywide LF. Połączą one szybko rozwijającą się nową dzielnicę mieszkaniową Barkarby, położoną około 20 kilometrów od centrum Sztokholmu, z pobliską stacją metra. Autobusy te będą obsługiwały nową, specjalnie im dedykowaną 5-kilometrową trasę z czterema postojami. Początkowo planuje się przejechanie w trybie autonomicznym około jednego kilometra. Podczas drugiej fazy prób oczekuje się zaś, że codziennie z tej linii skorzysta około 300 pasażerów. Systemy kontroli ruchu i autonomicznych autobusów będą wspólnie zarządzane przez Scania i Nobina.

REKLAMA

Projekt rozwojowy już się rozpoczął, a okres próbny ma się zacząć w 2020 roku. Podczas prób zbierane będą dane dotyczące, na przykład, średnich prędkości, czasu pracy, osiągów w czasie, reakcji na odchylenie i satysfakcji pasażerów. Tym bardziej, że w Barkarby jest już realizowanych kilka innowacyjnych przedsięwzięć w sferze transportu publicznego, który został opisany jako najnowocześniejszy system ruchu miejskiego na świecie. Programy te obejmują pierwsze w Europie samodzielne autobusy elektryczne w regularnym ruchu, infrastrukturę Bus Rapid Transit oraz pojazdy i nowe rozwiązania cyfrowe - wszystko we współpracy między Regionem Sztokholm oraz gminami Järfälla i Nobina.

Model Scania Citywide LF (niskopodłogowy)
Długość 12 m
Układ napędowy Electryczny
Technologia ładowania Ładowanie w zajezdni
Pojemność robocza 80 paażerów, w tym 25 na miejscach siedzących

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij