REKLAMA

Nooteboom Manoovr - naczepy do ciężkich zadań

Nooteboom prezentuje nowe 80 tonowe naczepy - rampy Manoovr z muldą koparkową.

Producent
Fot. Producent

Obecna generacja naczep Nooteboom Manoovr wyznacza nowe tendencje w zakresie przewozów ciężkich maszyn.

W ramach typoszeregu Manoovr są oferowane naczepy 4-osiowe, 5-osiowe i 6-osiowe jako rozciągane semi – niskopodwoziowe z muldą koparkową. Przystosowane są do przewozu maszyn do robót ziemnych i specjalistycznego sprzętu budowlanego.

REKLAMA

Do załadunku Nooteboom zastosował odpowiednie rampy „Heavy Duty” dając tym samym możliwość łatwego wprowadzenia sprzętu o znaczącej masie ( 80 ton)  na pokład ładunkowy.

Każda z ramp może przenieść 20 ton nacisku skupionego.

Tył rampy został tak opracowany, że kąt pochylenia rampy wjazdowej wynosi zaledwie 10 stopni, co czyni proces załadunku dużo prostszym i szybszym.

Dla przykładu dopuszczalne obciążenie naczepy 6 – osiowej Manoovr typu MPL - 97- 06 (VU)  wynosi 75,5 tony.

W zależności od kraju i przepisów prawnych tam obowiązujących,  6- osiowa rozciągana naczepa semi – niskopodwoziowa może np. w Holandii przewozić ładunek o masie do 75,5 tony z prędkością 80 km/h.

W Niemczech dopuszczalna ładowność mniejsza jest o dwie tony. Ma na to wpływ ograniczenie dla ciągnika 4 osiowego obciążenia siodła maksymalnie masą 23 ton zamiast 25 ton jak w Holandii. Niezbędne jest też zezwolenie  § 70 StVZO.

We Francji z zezwoleniem kategorii trzeciej transport może odbywać się na tych samych zasadach co w Holandii.

Muldę koparkową po lewej i po prawej stronie można obciążyć masą rzędu 30 ton. Możliwe jest to na powierzchni 30x30 cm. Zastosowano też podpory hydrauliczne mające łącznie nośność 60 ton.

Jako przykład ciężkiego transportu specjalistycznego może posłużyć przewóz koparki Caterpillar 374 F  ważącej 73 tony. Dzięki szerokiej muldzie Manoovr w wersji 6-osiowej może ją bez problemu przewozić. Wcześniej trzeba było używać 4-osiowej naczepy zagłębionej i 2-osiowego  wózka z przodu.

Innowacyjne podejście zaowocowało wprowadzeniem kilku praktycznych rozwiązań technicznych, które uczyniły nową naczepę jako tą, która wyznacza standardy w swojej klasie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA