Nowa Generacja pojazdów DAF z serii XD i XDC oraz zupełnie nowe, w pełni elektryczne układy napędowe PACCAR

Wraz z premierą na targach IAA Transportation 2022 nowej generacji ciężarówek XD i XDC DAF Trucks wprowadza na rynek swoją wizję przyszłości obsługi sektorów transportu specjalistycznego i dystrybucyjnego. Koncern mocno też inwestuje w dziedzinie ochrony środowiska, prezentując całkowicie nową serię w pełni elektrycznych układów napędowych przedstawicieli Nowej Generacji XD i XF. Te debiutujące auta po jednokrotnym naładowaniu zapewniają zasięg ponad 500 km przy zerowej emisji substancji szkodliwych.

Daf XD i XDC Bartosz Wojtowski

Nowy model XD to krok ku przyszłości dystrybucji

Na targach IAA Transportation 2022 DAF pokazał całkowicie premierową gamę ciężarówek przeznaczonych dla segmentu dystrybucyjnego i do pewnych zastosowań specjalizowanych. Pojazdy z serii XD nowej generacji nawiązują konstrukcyjnie – mają wspólną koncepcję budowy – do wielokrotnie nagradzanych flagowych modeli z linii XF, XG oraz XG⁺ do transportu długodystansowego, które otrzymały tytuł „International Truck of the Year 2022”. Samochody z serii XD ukierunkowane są na wysokie w swojej klasie standardy w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i komfortu kierowcy.

Nowy standard bezpieczeństwa

Kabinę modelu XD wyposażono w dużą szybę przednią i duże okna boczne z bardzo nisko umieszczoną dolną krawędzią, co zapewnia najlepszą w tej klasie widoczność bezpośrednią. Uzyskano to w połączeniu z niskim położeniem kabiny (17 cm niżej niż w nowej wersji XF) i nową tablicą rozdzielczą w wersji Vision, charakteryzują się obniżoną płaszczyzną w stronę przedniej szyby po stronie pasażera. Opcjonalnie występują okno widoku na krawężnik oraz składany fotel pasażera, które z kolei umożliwiają niezakłóconą obserwację pieszych i rowerzystów znajdujących się obok pojazdu po stronie pasażera. Dobrą widoczność pośrednią uzupełniają systemy DAF Digital Vision i funkcja DAF Corner View. System DAF City Turn Assist za pomocą wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń alarmuje kierowcę, gdy w martwej strefie po stronie pasażera znajdują się inni użytkownicy drogi.

Nowy standard wydajności

Kabina o dopracowanej aerodynamice zapewnia najniższe zużycie paliwa i niski poziom emisji CO2. Charakteryzuje się taką samą przednią szybą o dużym promieniu krzywizny, z dopracowanymi uszczelnieniami pomiędzy elementami kabiny i optymalnym przepływem powietrza do silnika i pod kabiną, podobnie jak w długodystansowych modelach XF, XG i XG+.

Do lepszej wydajności przyczyniają się też nowy silnik PACCAR MX-11, inteligentny układ końcowego oczyszczania spalin, niska masa pojazdu, zautomatyzowana skrzynia biegów ZF TraXon w wyposażeniu standardowym oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Szeroka dostępność przystawek odbioru mocy, modułów mocowania zabudowy oraz złączy elektrycznych i pneumatycznych zapewnia uzyskanie najwyższej w klasie łatwości i jakości montażu zabudów.

Nowy standard komfortu kierowcy

Modele XD nowej generacji otrzymały przestronne, kabiny o kubaturze do 10 m3 i dobrej łatwości dostępu do wnętrza. Poza długimi kabinami Sleeper Cab oraz Sleeper High Cab w wyposażeniu standardowym występuje krótka, dzienna kabina Day Cab, gwarantująca istotnie większą przestrzeń w stosunku do poprzednich rozwiązań. Wewnątrz zaś niezwykle szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy zabezpiecza idealną pozycję w trakcie jazdy. Efektowna i niezwykle ergonomiczna tablica rozdzielcza została zaopatrzona w bardzo czytelne i w pełni cyfrowe zestawy wskaźników. Do tego prowadzący może liczyć na dodatkowy komfort jazdy i prowadzenia dzięki nowej, ulepszonej konstrukcji przedniej części ramy, zawieszenia kabiny oraz zawieszenia tylnej osi.

Znaczna wszechstronność

Serii XD zawiera szeroką ofertę konfiguracji oraz długą listę dostępnych opcji. Auta te można zamówić w kompletnej gamie konfiguracji osi 4x2 i 6x2 — zarówno jako ciągniki siodłowe, jak i podwozia pod zabudowę. Produkcja rozpocznie się jesienią 2022 roku.

Tym samym zupełnie nowa seria XD do dystrybucji i zastosowań specjalnych stanowi odpowiedź zarówno na wymagania właściciela, jak i potrzeby oraz marzenia kierowcy.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA