Nowa Scania – wysoce wydajny pojazd ciężarowy staje się jeszcze bardziej oszczędny: Cz.10

Scania wprowadza nowy układ napędowy i inne istotne udoskonaleni. Nowy układ napędowy powstał z myślą o zrównoważonym rozwoju – oszczędności w zużyciu paliwa sięgają 8%. Inwestycja o wartości ponad 2 mld EUR ma na celu umocnienie wiodącej pozycji koncernu. Istotne modernizacje podwozia, ramy, osi i zbiorników paliwa zwiększają zakres modularyzacji. Pojawiają się cyfrowe lusterka wsteczne dla wyższego bezpieczeństwa. Do tego dochodzi Scania ProCare oferuje maksimum dyspozycyjności dla pojazdów o kluczowym znaczeniu dla biznesu. Poza tym firma wskazuje na cele klimatyczne oparte na naukowych podstawach (Science Based Targets), które wyznaczają dalszy kierunek rozwoju podmiotu – zostaną osiągnięte w wyniku synergii efektywności energetycznej, paliw odnawialnych i elektryfikacji

Obsługa prewencyjna – Scania ProCare to maksimum zaplanowanej dyspozycyjności

Scania wprowadza ProCare, usługę premium ukierunkowaną na ograniczanie nieplanowanych przestojów pojazdów o krytycznym znaczeniu dla biznesu klienta. Bazując na fundamencie usługi dynamicznych planów obsługowych, ProCare oferuje prewencyjną wymianą podzespołów w celu zapewnienia oczekiwanej dyspozycyjności. W rozwiązaniu tym pojazd raportuje swój status do Scanii, sygnalizując potrzebę działania zanim dojdzie do awarii. Tym samym Scania ProCare konsoliduje bliską współpracę między Scanią, a jej klientami kontraktowymi eksploatującymi tabor tej marki.

REKLAMA

Johan Falkstrand, dyrektor portfolio usług Scania, podkreśla „To ważny krok dla Scanii i dla naszych klientów. Wprowadzając Scania ProCare z planową obsługą w oparciu o faktyczne zużycie, możemy obecnie zaoferować klientom maksimum planowanej dyspozycyjności”.

Nowa usługa wchodzi na rynki europejskie po udanym programie pilotażowym w Szwecji i w Polsce. Oferowana przez koncern usługa dynamicznych planów obsługowych (Flexible Maintenance) stanowi fundament dla kolejnego poziomu współpracy między firmą, a jej najważniejszymi klientami. ProCare dotyczy wszystkich pojazdów marki Scania wyprodukowanych od 2019 roku. Podstawowa zasada działania tej propozycji polega na tym, że pojazdy objęte ProCare regularnie przesyłają do Scanii raporty na temat swojego stanu technicznego, co w razie potrzeby inicjuje działania prewencyjne i obsługowe ze strony dostawcy taboru. Johan Falkstrand wyjaśnia „ProCare powstał głównie z myślą o pojazdach, których nie można po prostu wyłączyć z eksploatacji wskutek nieprzewidzianych sytuacji, czyli tzw. zdarzeń Vehicle Off Road (VOR) – Pojazdy z zaawansowaną zabudową lub realizujące zadania w warunkach napiętych harmonogramów i kar za opóźnioną dostawę są typowymi kandydatami do tej usługi premium. Głównym celem ProCare jest zapewnienie maksimum dyspozycyjności pojazdu”.

Dzięki całkowitemu wyeliminowaniu incydentów VOR oraz przesuwając wszelkiego rodzaju czynności obsługowe i zaplanowane naprawy poza okresy szczytowego działania, Scania jeszcze mocniej potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz długoterminowych relacji z klientami.Johan Falkstrand dodaje „Scania ProCare to doskonały przykład na to, jak wykorzystujemy nasze możliwości techniczne i dane z pojazdów podłączonych w ramach sieci do tworzenia nowej jakości, co przynosi korzyści naszym klientom. Dzięki tej usłudze możemy się dowiedzieć o potencjalnych problemach i zareagować na nie na długo przed tym, zanim klient w ogóle zacznie je dostrzegać”.

Samochody raportują swój status na podstawie danych gromadzonych w pojeździe. Informacje te są następnie łączone z danymi eksploatacyjnymi gromadzonymi przez Scanię od wielu lat. Umożliwia to nie tylko zapobieganie nadchodzącym awariom aut, lecz też pozwala na wykrywanie wczesnych oznak problemów. Przykładowo poważna awaria silnika może skutkować 40 godzinami spędzonymi w warsztacie, a prewencyjne zajęcie się tym samym problemem oznacza, że może on zostać rozwiązany w ciągu zaledwie kilku godzin.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA