Nowa Scania – wysoce wydajny pojazd ciężarowy staje się jeszcze bardziej oszczędny: Cz.5

Scania wprowadza nowy układ napędowy i inne istotne udoskonaleni. Nowy układ napędowy powstał z myślą o zrównoważonym rozwoju – oszczędności w zużyciu paliwa sięgają 8%. Inwestycja o wartości ponad 2 mld EUR ma na celu umocnienie wiodącej pozycji koncernu. Istotne modernizacje podwozia, ramy, osi i zbiorników paliwa zwiększają zakres modularyzacji. Pojawiają się cyfrowe lusterka wsteczne dla wyższego bezpieczeństwa. Do tego dochodzi Scania ProCare oferuje maksimum dyspozycyjności dla pojazdów o kluczowym znaczeniu dla biznesu. Poza tym firma wskazuje na cele klimatyczne oparte na naukowych podstawach (Science Based Targets), które wyznaczają dalszy kierunek rozwoju podmiotu – zostaną osiągnięte w wyniku synergii efektywności energetycznej, paliw odnawialnych i elektryfikacji

Większa elastyczność

Inne ulepszenia wprowadzane w nowym, modułowym układzie podwozia to kilka nowych zbiorników AdBlue o większej objętości, które można montować na ramie. Scania wprowadza także nowe zbiorniki układu hydrauliki do urządzeń pomocniczych (takich jak żurawie) o takiej samej konstrukcji w kształcie litery D, co zbiorniki paliwa. Dostępne są jeszcze kolejne opcje zbiorników powietrza, ze wspornikami i orurowaniem, które w pełni wykorzystują nowe układy otworów modułowego układu podwozia, tworząc nowe potencjalne pozycje montażowe.

REKLAMA

Tym samym rozwiązanie MACH rzeczywiście oferuje większą elastyczność pod wieloma względami. Takie elementy, jak koła zapasowe czy schowki na narzędzia, można teraz montować na wiele nowych, elastycznych sposobów. Jest to rozwiązanie, które docenią zarówno klienci, jak i producenci zabudów.

Poza tym układ oczyszczania spalin – ważny, lecz dość duży element we wszystkich nowoczesnych ciężarówkach – można teraz zamontować w trzech standardowych pozycjach z możliwością wyboru wylotu spalin w różnych kierunkach. Wszystkie wyloty są większe niż wcześniej, co zmniejsza prędkość spalin i potencjalny problem z kurzeniem. A jeśli te standardowe pozycje nie wystarczą, układ oczyszczania spalin można w istocie zamontować w dowolnej pozycji na ramie, ponieważ Scania wspiera specjalistów od nadwozi wytycznymi dotyczącymi nietypowych pozycji montażowych.

Nowy, modułowy układ podwozia otwiera więc nowe możliwości, takie jak budowa elementów podwozia od tyłu, z podwójnymi zbiornikami i nową jednostką optymalizacji paliwa. Oprócz tego dostępna jest zaktualizowana gama bocznych osłon zabezpieczających przed wjechaniem pod pojazd oraz osłon typu „side skirts” dopasowanych do nowego układu podwozia.

Reasumując, zmiany te na wiele sposobów powinny pozytywnie wpłynąć na codzienne operacje klientów. Kwestia dotyczy tego, by poszczególne rozwiązania były dopasowane do potrzeb każdego klienta, niezależnie od tego, czy dotyczy to optymalizacji ładowności, czy możliwości wykorzystania całego paliwa znajdującego w pojeździe. Eliminując wcześniejsze ograniczenia, koncern ułatwiamy także życie producentom nadwozi, którzy szukają miejsca na swoje zabudowy i wyposażenie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA