REKLAMA

Nowa VDL Citea

VDL Bus & Coach odpowiada standardom wymaganym obecnie w transporcie miejskim i regionalnym: na obszarach metropolitalnych Citea może obsługiwać trasy przez 24 godziny, podczas gdy na liniach regionalnych, które są coraz częściej zelektryfikowane, odległości do 70 kilometrów nie są już problemem.

VDL Citea Producent

Zasięg do 600 kilometrów

Zasięg nowej generacji Citea został znacznie poprawiony: wszystkie pojazdy pokonują dystans od 500 do 600 kilometrów. Nawet w złych warunkach pogodowych (-15 stopni Celsjusza) w 100% na napędzie elektrycznym Citea może przejechać 250 kilometrów.

REKLAMA

Trend: elektryczny transport regionalny

Wraz z nową generacją Citea, VDL Bus&Coach odpowiada na wyraźny trend: coraz więcej regionalnych firm przewozowych preferuje transport elektryczny. Tendencja ta wydaje się być nie do zatrzymania. Przy czym transport regionalny wymaga zarówno zasięgu, jak i wysokiej pojemności roboczej pasażerów, a komfort pasażerów musi być zawsze wysoki optymalny. Dlatego Citea oferują duży zasięg działania, nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych.

4 warianty długości, 5 typów

Premierowa gama Citea obejmuje cztery warianty długości i pięć typów: LF-122 i LE-122, LE-135, LE-149 i LF-181. Wszystkie typy doskonale nadają się zarówno do transportu miejskiego, jak i regionalnego, z wyjątkiem 18,1-metrowego niskopodłogowego modelu przegubowego, powstałego głównie jako autobus miejski. Wariant o długości 13,5 metra to wydajny pojazd na 2 osiach, pod względem liczby miejsc siedzących mogący konkurować z wydaniem 3-osiowym. Brak trzeciej osi oznacza niższą cenę zakupu, mniejsze koszty napraw i konserwacji oraz korzystniejsze zużycie energii.

Jednoczęściowa ściana boczna

Novum w nowej generacji Citea stanowi kompozytowa ściana boczna, wykonana jako jeden element i opracowana przez samą firmę VDL Bus&Coach. Powoduje to mniejsze wibracje i filtruje hałas dochodzący z zewnątrz. Ponadto prowadzi to do redukcji zużycia energii. Innowacyjna kompozytowa konstrukcja ścian bocznych jest o 15% lżejsza niż konwencjonalna ściana boczna. Ponadto wprowadzenie tej kompozytowej ściany bocznej znacznie poprawiło izolację autobusu, co z kolei znacznie ograniczyło zużycie energii przez system klimatyzacji. W ścianie bocznej nie ma już zimnych mostków. Rezultat to większy komfort dla podróżujących.

Baterie w podłodze

Standardowy pakiet akumulatorów nowej generacji Citea został zintegrowany z podłogą. Brak akumulatorów w przestrzeni pasażerskiej zapewnia optymalny przepływ podróżnych i maksymalizuje liczbę miejsc siedzących. Dzięki umieszczeniu akumulatorów w podłodze środek ciężkości autobusu znajduje się też niżej, dzięki czemu trzymanie się drogi należy do bardziej stabilnych. Znacząco poprawiono również komfort kierowcy.

110 pasażerów na 12,2 metra

Jedną z najważniejszych zasad w rozwoju nowej generacji Citea jest zwiększenie minimalnej liczby pasażerów. Rezultat to efektywny układ pojazdu, niska masa własna, optymalny rozkład mas i długość autobusu oraz poprawiona jego dostępność. Jednocześnie może jeździć więcej osób: maksymalnie 110 w wersji o długości 12,2 metra. Ponadto każdy typ Citea ma co najmniej 45 miejsc siedzących.

Elektryczny układ napędowy

Nowa generacja Citeasa w całości bazuje na elektrycznym układzie napędowym. Podczas opracowywania tego rodzaju e-pojazdu nie ma już przywiązania do stałych lokalizacji komponentów, które wcześniej trzeba było brać pod uwagę, takich jak pozycja silnika spalinowego. W rezultacie VDL Bus&Coach był w stanie całkowicie samodzielnie określić projekt techniczny i rozłożyć masy komponentów tak optymalnie, jak to możliwe, na przykład poprzez umieszczenie akumulatorów w podłodze, zintegrowanie silników z piastami kół oraz zlokalizowanie drzwi w najkorzystniejszym miejscu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA