REKLAMA

Nowa generacja TG -odmiany specjalizowane i specjalistyczne, budowlane, w tym z napędem na wszystkie koła Cz.13

We wrześniu2020 roku podczas specjalnej konferencji prasowej, będącej swoistym substytutem odwołanych przez pandemię targów IAA Nutzfahrzeuge, MAN Truck&Bus poinformował, że najnowszą generację TG uzupełniają wydania specjalizowane i specjalistyczne, w pierwszym rzędzie przeznaczone dla sektora budowlanego oraz innych sektorów potrzebujących analogicznego sprzętu, jak leśnictwo, energetyka, drogownictwo, kopalnictwo, straż pożarna czy siły zbrojne. Wydania te pochodzą ze wszystkich serii wyrobów, czyli TGL, TGM, TGS i TGX.

Optymalna ładowność

Oprócz szerokiej gamy dostępnych opcji, pozwalających idealnie dopasować samochód do konkretnych prac i zastosowań, przy zakupie nowego pojazdu użytkowego decydującą rolę odgrywa jeszcze jeden czynnik: ładowność. Ponieważ od 2021 roku będą obowiązywały bardziej rygorystyczne wymagania prawne w zakresie bezpieczeństwa zderzeniowego, dlatego premierową generację zaopatrzono we wzmocnioną kabinę i konstrukcję skorupową, przy zachowaniu równowagi ładowności w zastosowaniach budowlanych. Dla klienta oznacza to większe przychody i bezpieczeństwo. Przykładowo wskutek optymalizacji podstawowej masy różnych komponentów, 12-tonowy TGL z kabiną CC cechuje się ładownością ponad ośmiu ton. Taka niska masa własna powoduje, że najlepiej nadaje się jako nośnik dla małych wywrotek, żurawi i wywrotek lub może być używany jako hakowiec albo bramowiec do lekkich kontenerów bądź pojemników.
Kiedy zaś na przykład trzeba zaoszczędzić każdy kilogram dzięki lekkiej betonomieszarce, idealnym wyjściem stają się specjalnie zoptymalizowane pod względem masy TGM 26.320 6x2-4 i 6x4. W porównaniu z podobnie skonfigurowanym podwoziem TGS taki TGM pozwala zaoszczędzić nawet dodatkowe 1740 kilogramów. Przy czym TGS TM, jako podwozie dedykowane do betonomieszarek, to następna dobra podstawa dla zabudów tego rodzaju od różnych wytwórców. Jako 32-tonowe, masowo zoptymalizowane podwozie w układzie 8x4, z silnikiem D15 i lekkim tandemem z osiami hipoidalnymi, w połączeniu z równie zoptymalizowaną masą mieszalnika, w swojej klasie oferuje znaczne korzyści w zakresie ładowności, gdyż bez narażenia na przeciążenie może przewozić do 8 m3 betonu. Ogólnie sama linia TGS, dzięki bogatemu portfolio, pełni rolę naprawdę wszechstronnego urządzenia do wszelkich zadań budowlanych. Specjalne operacje konfiguracyjne sprawiają, że stanowi więc pierwszy wybór w wybranych segmentach.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA