REKLAMA

Nowa generacja TG -odmiany specjalizowane i specjalistyczne, budowlane, w tym z napędem na wszystkie koła Cz.15

We wrześniu2020 roku podczas specjalnej konferencji prasowej, będącej swoistym substytutem odwołanych przez pandemię targów IAA Nutzfahrzeuge, MAN Truck&Bus poinformował, że najnowszą generację TG uzupełniają wydania specjalizowane i specjalistyczne, w pierwszym rzędzie przeznaczone dla sektora budowlanego oraz innych sektorów potrzebujących analogicznego sprzętu, jak leśnictwo, energetyka, drogownictwo, kopalnictwo, straż pożarna czy siły zbrojne. Wydania te pochodzą ze wszystkich serii wyrobów, czyli TGL, TGM, TGS i TGX.

Silniki D15 i D38 są opcjonalnie wyposażone w elektronicznie sterowany hamulec zaworowy turbosprężarki MAN Turbo – wysokowydajny hamulec silnikowy, gwarantujący stałą, wysoką moc hamowania silnikiem. Siła hamowania pozostaje stała nawet na długich zjazdach, co skutkuje znacznym wzrostem bezpieczeństwa, szczególnie na stromych pochyłościach. W zależności od zastosowania, przy użyciu sterowanego elektronicznie hamulca zaworu wydechowego Turbo, nie ma potrzeby stosowania dodatkowego zwalniacza, który w zależności od wersji skrzyni biegów może oznaczać wzrost masy – spadek ładowności o 60 do 90 kilogramów.
Dzięki opcjonalnemu MAN PriTarder koncern oferuje dodatkowe ciągłe hamowanie silnika. W przeciwieństwie do konwencjonalnych zwalniaczy system działa na wodę z obwodu chłodzenia i jest bezobsługowy. Skuteczność tego bardzo wydajnego głównego układu hamulcowego zależy od prędkości obrotowej silnika. Przy czym system działa skutecznie już przy niższych prędkościach, gdy pojazd jedzie na niższych biegach z wysokim momentem obrotowym. Jako taki, MAN PriTarder okazuje się idealnym rozwiązaniem hamulcowym do jazdy w terenie.
Udoskonalenie silników wpłynęło nie tylko na poprawę spalania i redukcję zużycia, ale i zminimalizowało koszty konserwacji oraz przełożyło się na proporcjonalnie mniej wizyt w serwisach. Dzięki włączeniu komputera obsługowego i zastosowaniu specjalnych olejów silnikowych zatwierdzonych przez MAN, można teraz uzyskać wydłużone odstępy między przeglądami. W przypadku D08 przebieg między wymianami oleju to maksymalnie 80000 kilometrów lub 18 miesięcy. Maksymalny interwał czyszczenia filtra cząstek stałych wynosi tu do 300 000 lub 400 000 kilometrów, w zależności od silnika i poziomu mocy. W odniesieniu do D15, to przebieg do wymiany oleju dochodzi do 120 000 kilometrów lub wymianę trzeba przeprowadzić co 18 miesięcy. W sferze konserwacji filtra cząstek stałych, to interwał nie może przekroczyć 650 000 km. Natomiast w D26 i D38 wymiana oleju okazuje się konieczna po maksymalnie 140 000 kilometrów lub 18 miesiącach, a maksymalny interwał czyszczenia filtra cząstek stałych określono na 800000 km w D38 i 900000 km w D26 Niemniej wartości te mogą się różnić w zależności od masy i aplikacji.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA