REKLAMA

Nowa generacja TG -odmiany specjalizowane i specjalistyczne, budowlane, w tym z napędem na wszystkie koła Cz.17

We wrześniu2020 roku podczas specjalnej konferencji prasowej, będącej swoistym substytutem odwołanych przez pandemię targów IAA Nutzfahrzeuge, MAN Truck&Bus poinformował, że najnowszą generację TG uzupełniają wydania specjalizowane i specjalistyczne, w pierwszym rzędzie przeznaczone dla sektora budowlanego oraz innych sektorów potrzebujących analogicznego sprzętu, jak leśnictwo, energetyka, drogownictwo, kopalnictwo, straż pożarna czy siły zbrojne. Wydania te pochodzą ze wszystkich serii wyrobów, czyli TGL, TGM, TGS i TGX.

Wysokowydajne zwalniacze do zastosowań budowlanych i napędów na wszystkie koła

W TGS i TGX ze skrzynią 12-biegową, stosowaną w budownictwie i odmianach z napędem na wszystkie koła, MAN oferuje hydrodynamiczny hamulec ciągły w postaci wtórnego zwalniacza, sprzężonego z wałem wyjściowym skrzyni biegów. W zależności od prędkości, z jaką porusza się ciężarówka, układ może zapewnić maksymalny ciągły moment hamowania do 3500 Nm. Aktywny retarder wywiera trwałe działanie spowalniające na oś napędową niezależnie od włączonego biegu oraz w przypadku rozłączenia sprzęgła i zmiany biegów. Zwalniacz działa najlepiej przy średnich lub dużych prędkościach, około 40 km/h. Kierowca może ręcznie zwiększać lub stopniowo redukować siłę hamowania. Używając zwalniacza podczas zjazdu można odciążyć główny układ hamulcowy, podnieść bezpieczeństwo jazdy i zmniejszyć zużycie. W wydaniach z modułem sprzęgła hydrokinetycznego do ciężkich zastosowań dostępna jest jeszcze mocniejsza wersja zwalniacza, zapewniająca maksymalny ciągły moment hamowania do 4000 Nm.

Ekonomiczne dzięki ulepszonej aerodynamice

Nowe żebra osłony chłodnicy z przodu pojazdów, głównie w wykonaniach dla segmentu budowlanego, poprawiają cyrkulację powietrza do chłodnicy i komory silnika, co jest potrzebne w ciężkich zastosowaniach ze zwiększonym zapotrzebowaniem na chłodzenie.

REKLAMA

Nowoczesna motywacja i szkolenie kierowców

W sferze redukcji zużycia paliwa i zużycia, wydajna ciężarówka to tylko część rozwiązania. Drugim jest posiadanie odpowiednio wyszkolonych kierowców, w pełni potrafiących wykorzystać potencjał swojej ciężarówki. Niemniej w segmencie budowlanym łatwiej to powiedzieć niż zrobić, gdyż istnieje tutaj szeroki zakres różnych obszarów zastosowań. Z tego powodu MAN wspiera kierowców, dostarczając im usługi cyfrowe, pomagające jeździć w sposób najbardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa. Ponadto aplikacja MAN Perform ocenia wszelkie istotne dane auta, takie jak średnie zużycie paliwa, zakres zużycia, użycie tempomatu lub hamulca głównego. Analizując te dane, MAN może wybrać odpowiednie sesje szkoleniowe z MAN ProfiDrive, aby zapewnić dalszy rozwój i zwiększenie ekonomicznej jazdy kierowców ciężarówek.
Jeśli kierowca lub właściciel wolałby bardziej szczegółową ofertę szkoleniową, zawierającą omówienie wymagań w budownictwie i zastosowań z napędem na wszystkie koła, może wziąć udział w organizowanym przez MAN ProfiDrive jednorazowym seminarium „Offroad”. Tutaj trenerzy MAN ProfiDrive udzielają praktycznych i teoretycznych wyjaśnień na temat wszystkiego, co wiąże się z obsługą, aspektami bezpieczeństwa, technologią napędu na ogół kół lub właściwościami terenowymi. Oczywiście wszystkie funkcje trakcyjne są dokładnie testowane w odpowiednich warunkach terenowych. Firmy transportowe mogą zorganizować to szkolenie dla osób indywidualnych lub grup, ale można je także przeprowadzić z wykorzystaniem własnych pojazdów, nawet danego kierowcy. Oznacza to, że zarówno kierowcy, jak i firmy, dla których pracują, czerpią korzyści, gdyż profesjonaliści wiedzący, co robią, powodują mniej szkód, szczególnie w przypadku stosowania złożonej technologii trakcyjnej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA