REKLAMA

Nowa generacja TG -odmiany specjalizowane i specjalistyczne, budowlane, w tym z napędem na wszystkie koła Cz.2

We wrześniu2020 roku podczas specjalnej konferencji prasowej, będącej swoistym substytutem odwołanych przez pandemię targów IAA Nutzfahrzeuge, MAN Truck&Bus poinformował, że najnowszą generację TG uzupełniają wydania specjalizowane i specjalistyczne, w pierwszym rzędzie przeznaczone dla sektora budowlanego oraz innych sektorów potrzebujących analogicznego sprzętu, jak leśnictwo, energetyka, drogownictwo, kopalnictwo, straż pożarna czy siły zbrojne. Wydania te pochodzą ze wszystkich serii wyrobów, czyli TGL, TGM, TGS i TGX.

Koncentracja na kierowcy

Ze względu na przewidywany zakres potencjalnych zastosowań, w odmianach specjalizowanych i specjalistycznych wprowadzono nowy, łatwy w naprawie, trzyczęściowy, stalowy zderzak przedni. Jego stylistyka powoduje, że sprawia on wrażenie mocnego i solidnego, a jednocześnie harmonijnie wtapia się w wygląd nowego przodu aut. To samo dotyczy reflektorów w konstrukcji nowej sygnatury świetlnej, o modułowej budowie, wskutek czego wszystkie wersje mogą być wyposażone w pionierską technologię LED. W najnowszej technologii oświetleniowej dostępne są światła mijania, światła drogowe, światła do jazdy dziennej, światła nawigacyjne i kierunkowskazy oraz listwa świetlna ze światłami przeciwmgielnymi i zakrętowymi. Siatki ochronne, w zależności od modelu i wyposażenia, chronią reflektory przed uszkodzeniem przez kamienie lub innego rodzaju obiekty.
Tym pewnym i de facto koniecznym zmianom w wyglądzie zewnętrznym kabin towarzyszą dość głębokie zmiany dotyczące sfery czysto użytkowej, zgodnie z dewizą, że funkcja pozostaje dużo ważniejsza. Kwestia ta odnosi się już choćby do wsiadania i wysiadania z ciężarówki, szczególnie że kierowcy wywrotek i ich koledzy z innych gałęzi budownictwa dobrze wiedzą, co jest naprawdę kluczowe. Ponieważ ich tabor często potrzebuje prześwitu, wsiadanie i wysiadanie z kabiny nieraz przypomina sesję wspinaczkową. Dlatego nowy układ stopni w kształcie schodów gruntownie zmodernizowano. Stopnie są teraz szersze i umieszczone bliżej wycięcia na koło, umożliwiając bardziej ergonomiczne i bezpieczniejsze wchodzenie do kabiny. Najniższy stopień, często mogący ulec uszkodzeniu podczas jazdy w terenie, zaopatrzono w funkcję wychylania. Elementy mocujące wykonano zatem z elastycznego materiału, dzięki czemu mogą się odkształcać, gdy dotkną podłoża – po przyłożeniu do nich siły, a następnie powracają do swojej pierwotnej pozycji i kształtu. Pozostałe stopnie zrobiono z wyjątkowo odpornego na warunki atmosferyczne czarnego tworzywa sztucznego i mają krawędź do skrobania dla brudnych podeszw. Oznacza to, że mniej brudu trafia do kabiny. Nawet jeśli kierowca może dostać się do kabiny znacznie łatwiej dzięki dużemu kątowi otwarcia drzwi, równemu teraz do 89°, i szeroko rozstawionym uchwytom. Do tego w razie potrzeby stopnie można oświetlić. Jeśli z kolei ładunek wymaga najpierw sprawdzenia, przydatna opcjonalna drabina nad błotnikiem średniej długości kabiny NN, pomocna by sprawdzić zawartość skrzyni ładunkowej, ma antypoślizgowy bieżnik. Dopełnia ją praktyczna poręcz biegnąca wzdłuż dachu kabiny.
Wewnątrz kabiny postawiono na mieszankę chłodnych, szarych odcieni. Powierzchnie od razu wyglądają na praktyczne, solidne i łatwe w utrzymaniu. Ponadczasowy, nowoczesny odcień Moon Grey jest ogólnie zalecany do stosowania we wszystkich obszarach. Jeśli nabywca woli cieplejsze kolory, wnętrze kabiny jest również dostępne w kolorze Desert Beige, w bardziej jasnym, piaskowym odcieniu. Następne udogodnienie stanowi całkowicie przebudowana generacji foteli MAN, taka sama jak w gamie dystrybucyjnej.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA