MAN SmartSelect oferuje wyjątkowy komfort użytkowania
Zgodnie z obecnymi tendencjami grupa budowlana otrzymuje system multimedialny. Ten system MAN da się obsługiwać za pomocą nowego MAN SmartSelect, zaopatrzonego w funkcję panelu dotykowego. Kierowca może poruszać się po menu głównym za pomocą większego, dolnego elementu sterującego, a następnie wybierać podmenu i funkcje, obracając i naciskając mniejszą górną kontrolkę. Dodatkowo kierowca może skorzystać z funkcji pisania, aby na powierzchni obrotowego przycisku sterującego palcem wpisać poszczególne litery i cyfry. System SmartSelect jest intuicyjny w obsłudze i nie rozprasza uwagi, a umieszczono go na idealnej wysokości względem siedzenia kierowcy. Ergonomiczny podparcie dłoni też pomaga prowadzącemu ustabilizować rękę obsługującą i zmniejszyć obciążenie ramienia. Inteligentna i unikatowa w sektorze pojazdów użytkowych koncepcja rozszerza się o klasyczny panel sterowania z programowalnymi przyciskami bezpośredniego wejścia, których indywidualny układ można pokazać na wyświetlaczu, gdy dzięki funkcji zbliżeniowej kierowca po prostu przeciągnie po nim ręką lub palcem. MAN SmartSelect występuje w TGL, TGM i TGS z kabinami NN, FN, FM oraz we wszystkich TGX. Alternatywnie, w zależności od wybranego systemu multimedialnego, równie intuicyjne w obsłudze i optymalnie dostępne mikroprzyciskowe sterowanie można zainstalować po prawej stronie, w części sterowania mediami na tablicy rozdzielczej. Mikroprzyciskowe sterowanie to standard w kabinach DN i CC oraz jeśli kabina ma ręcznie obsługiwaną skrzynię biegów lub środkowe siedzenie. Aby kierowca nie mógł odrywać uwagi od sytuacji na drodze, MAN nie oferuje w kabinach ekranów dotykowych, gdyż muszą one być umieszczone w zasięgu ręki kierowcy, a zamiast tego podczas obsługi jego oko często wędruje do ekranu, zamiast pilnować sytuacji na drodze. Stanowi to zwiększone zagrożenie bezpieczeństwa. Ponadto ekrany te mogą okazać się problematyczne w użyciu podczas trudnych jazd terenowych oraz ze względu na ruchy siedzenia kierowcy.
Kierowca może naturalnie zabrać na pokład napoje i przekąski, bo – w zależności od wielkości kabiny – w opcji występuje lodówka o pojemności do 32 litrów. W kabinie załogowej DN oraz w krótkich kabinach CC i NN chłodziarkę można znaleźć między siedzeniem kierowcy i pasażera. W dłuższych kabinach FN i FM oraz w dużej kabinie TGX z łóżkiem lodówka jest ukryta pod powierzchnią do leżenia i w razie potrzeby można ją wyciągnąć.
Przy tym, nawet jeśli leżanki bywają rzadko spotykane w wariantach specjalizowanych i specjalistycznych, na życzenie kabiny FN, FM, GN, GM i GX mogą otrzymać leżankę z solidną ramą z listew i wygodnym materacem z pianki, zapewniającą komfortowy sen. W ten sposób kierowcy, na długich trasach przewożący sprzęt budowlany, elementy ponadgabarytowe czy nawet obsługujący ciężkie hakowce do recyklingu, mogą sobie zabezpieczyć sobie spokojny sen w drodze. Alternatywnie można wprowadzić standardową kanapę, idealną na krótką przerwę. Jeśli w kabinie znajduje się łóżko lub kanapa, pod nią zwykle jest dużo miejsca na jedną z wielu kombinacji oferowanych schowków. Do TGS z kabinami FN lub FM oraz do TGX da się jeszcze zamówić dodatkowy elektryczny układ klimatyzacji. Co więcej, automatyczny system cyrkulacji powietrza zapobiega przedostawaniu się do kabiny pyłu z zewnątrz, pochodzącego z kamieniołomów, betoniarni lub wsysanego w trakcie jazdy w terenie.
Komentarze