REKLAMA

Nowa generacja TG -odmiany specjalizowane i specjalistyczne, budowlane, w tym z napędem na wszystkie koła Cz.7

We wrześniu2020 roku podczas specjalnej konferencji prasowej, będącej swoistym substytutem odwołanych przez pandemię targów IAA Nutzfahrzeuge, MAN Truck&Bus poinformował, że najnowszą generację TG uzupełniają wydania specjalizowane i specjalistyczne, w pierwszym rzędzie przeznaczone dla sektora budowlanego oraz innych sektorów potrzebujących analogicznego sprzętu, jak leśnictwo, energetyka, drogownictwo, kopalnictwo, straż pożarna czy siły zbrojne. Wydania te pochodzą ze wszystkich serii wyrobów, czyli TGL, TGM, TGS i TGX.

Idealne konfiguracje pojazdów oparte na systemie modułowym

Niezależnie od tego, czy auto posłuży do lekkich, średnich lub ciężkich prac w sektorze budowlanym, w tym do zastosowań z napędem na wszystkie koła, nowe TGL (7500-12000 kg DMC), TGM (12000-26000 kg DMC), TGS (18000-51000 kg DMC) i TGX (18000-41000 kg DMC), razem pokrywają wszystkie zakresy tonażowe. Dzięki wysokościom konstrukcyjnym od normalnej do średniej i dużej (wersje z napędem na wszystkie koła) można znaleźć odpowiednie rozwiązanie, spełniające wymagania aplikacji w zakresie prześwitu, kąta rampowego i kąta nachylenia.
W swoich seriach ciężarówek MAN oferuje również wiele różnych typów kabin, aby zaspokoić odmienne potrzeby. Jeśli zespół do siedmiu osób (6+1) i ładunek muszą być przewożone w tym samym czasie, najlepszy wybór stanowi kabina załogowa DN, trafiająca do TGL i TGM. Dzięki zewnętrznej szerokości 2,24 m nadaje się do stosowania na drogach i placach manewrowych o ograniczonej przestrzeni. Ma to coś wspólnego z kabiną CC, nie tylko wąską, ale i bardzo krótką, bo o zewnętrznej długości 1,62 m. Kabinę CC dostają TGL i TGM. Kolejną co do wielkości kabinę – NN, cechują wąska konstrukcja przy normalnej wysokości i średniej długości. Ma ona 1,88 m długości, będąc nieco dłuższa niż odmiana CC, ma umiarkowaną wysokość tunelu silnikowego, co zapewnia zrównoważony kompromis między wysokością wzniosu podłogi wznoszenia a łatwością przechodzenia. W wolnej przestrzeni za fotelami kierowca może przechowywać odzież roboczą i inne przedmioty codziennego użytku. Kabina NN, dostępna w linii TGS, stanowi pierwszy wybór do transportu lokalnego i dystrybucyjnego w branży budowlanej. Następna kabina – FN – występuje w liniach TGL, TGM i TGS i uchodzi za naprawdę wszechstronną. Wąska i zarazem długa na 2,28 m, przy normalnej wysokości dachu może przekonać nabywców swoją niską masą i kompaktowością w połączeniu z ilością dostępnego miejsca. Ponieważ na życzenie można w niej zainstalować łóżko, staje się idealna na okazjonalne noclegi. Większa niż FN jest kabina FM, dostępna dla rodzin TGL, TGM oraz TGS i jeszcze bardziej przestronna. Jest wąska i długa na 2,28 m, ale ma dach średniej wysokości, dzięki czemu staje się pojemniejsza i wygodniejsza. Może być zaopatrzona maksymalnie w dwa łóżka i wyróżnia ją wystarczająca ilość miejsca na torby. W rezultacie przekłada się na wysoki komfort przewozu materiałów budowlanych, nawet na długich dystansach, bez strat w ładowności, gdyż charakteryzuje się niższą masą niż szersza kabina dla TGX. Jednak przy szerokości zewnętrznej 2,44 m wszystkie wersje tych szerszych kabin oferują więcej miejsca wewnątrz, wskutek czego kierowca może się na pokładzie poruszać w sposób mniej skrępowany. Z tych szerszych kabinę do użytku w segmencie budowlanym MAN mocno poleca kabinę GN, ze względu na stosunkowo niewielką masę, pomimo że zawiera ona także leżankę. Natomiast w kabinach FN, FM i kompletacjach z linii TGX opcjonalne nowe oświetlenie wnętrza oznacza przyjemne światło, a nowy składany fotel pasażera Vario dodatkową wolną przestrzeń.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA