Idealne konfiguracje pojazdów oparte na systemie modułowym
Niezależnie od tego, czy auto posłuży do lekkich, średnich lub ciężkich prac w sektorze budowlanym, w tym do zastosowań z napędem na wszystkie koła, nowe TGL (7500-12000 kg DMC), TGM (12000-26000 kg DMC), TGS (18000-51000 kg DMC) i TGX (18000-41000 kg DMC), razem pokrywają wszystkie zakresy tonażowe. Dzięki wysokościom konstrukcyjnym od normalnej do średniej i dużej (wersje z napędem na wszystkie koła) można znaleźć odpowiednie rozwiązanie, spełniające wymagania aplikacji w zakresie prześwitu, kąta rampowego i kąta nachylenia.
W swoich seriach ciężarówek MAN oferuje również wiele różnych typów kabin, aby zaspokoić odmienne potrzeby. Jeśli zespół do siedmiu osób (6+1) i ładunek muszą być przewożone w tym samym czasie, najlepszy wybór stanowi kabina załogowa DN, trafiająca do TGL i TGM. Dzięki zewnętrznej szerokości 2,24 m nadaje się do stosowania na drogach i placach manewrowych o ograniczonej przestrzeni. Ma to coś wspólnego z kabiną CC, nie tylko wąską, ale i bardzo krótką, bo o zewnętrznej długości 1,62 m. Kabinę CC dostają TGL i TGM. Kolejną co do wielkości kabinę – NN, cechują wąska konstrukcja przy normalnej wysokości i średniej długości. Ma ona 1,88 m długości, będąc nieco dłuższa niż odmiana CC, ma umiarkowaną wysokość tunelu silnikowego, co zapewnia zrównoważony kompromis między wysokością wzniosu podłogi wznoszenia a łatwością przechodzenia. W wolnej przestrzeni za fotelami kierowca może przechowywać odzież roboczą i inne przedmioty codziennego użytku. Kabina NN, dostępna w linii TGS, stanowi pierwszy wybór do transportu lokalnego i dystrybucyjnego w branży budowlanej. Następna kabina – FN – występuje w liniach TGL, TGM i TGS i uchodzi za naprawdę wszechstronną. Wąska i zarazem długa na 2,28 m, przy normalnej wysokości dachu może przekonać nabywców swoją niską masą i kompaktowością w połączeniu z ilością dostępnego miejsca. Ponieważ na życzenie można w niej zainstalować łóżko, staje się idealna na okazjonalne noclegi. Większa niż FN jest kabina FM, dostępna dla rodzin TGL, TGM oraz TGS i jeszcze bardziej przestronna. Jest wąska i długa na 2,28 m, ale ma dach średniej wysokości, dzięki czemu staje się pojemniejsza i wygodniejsza. Może być zaopatrzona maksymalnie w dwa łóżka i wyróżnia ją wystarczająca ilość miejsca na torby. W rezultacie przekłada się na wysoki komfort przewozu materiałów budowlanych, nawet na długich dystansach, bez strat w ładowności, gdyż charakteryzuje się niższą masą niż szersza kabina dla TGX. Jednak przy szerokości zewnętrznej 2,44 m wszystkie wersje tych szerszych kabin oferują więcej miejsca wewnątrz, wskutek czego kierowca może się na pokładzie poruszać w sposób mniej skrępowany. Z tych szerszych kabinę do użytku w segmencie budowlanym MAN mocno poleca kabinę GN, ze względu na stosunkowo niewielką masę, pomimo że zawiera ona także leżankę. Natomiast w kabinach FN, FM i kompletacjach z linii TGX opcjonalne nowe oświetlenie wnętrza oznacza przyjemne światło, a nowy składany fotel pasażera Vario dodatkową wolną przestrzeń.
Komentarze