REKLAMA

Nowa generacja TG -odmiany specjalizowane i specjalistyczne, budowlane, w tym z napędem na wszystkie koła Cz.8

We wrześniu2020 roku podczas specjalnej konferencji prasowej, będącej swoistym substytutem odwołanych przez pandemię targów IAA Nutzfahrzeuge, MAN Truck&Bus poinformował, że najnowszą generację TG uzupełniają wydania specjalizowane i specjalistyczne, w pierwszym rzędzie przeznaczone dla sektora budowlanego oraz innych sektorów potrzebujących analogicznego sprzętu, jak leśnictwo, energetyka, drogownictwo, kopalnictwo, straż pożarna czy siły zbrojne. Wydania te pochodzą ze wszystkich serii wyrobów, czyli TGL, TGM, TGS i TGX.

Konfiguracje podwozia i osi dla wszystkich profili wdrożenia – rodzajów zastosowań

REKLAMA

Niezależnie od tego, czy podwozie przeznaczono pod wywrotki, hakowca, żuraw, betonomieszarki czy nawet pompy do betonu, musi być ono optymalnie skompletowane. W nowej generacji MAN uzyskuje się powyższe – tzn. istnieje możliwość doboru podwozia idealne do użytku do każdego zastosowania. W rezultacie m.in. dzięki szerokiej gamie dostępnych rozstawów osi da się zamontować wszystkie standardowe długości nadwozia. Ponadto istnieje możliwość indywidualnej regulacji i indywidualnego dopasowania. Do tego nabywcy mogą wybrać właściwą dla siebie konfigurację z szerokiej gamy konfiguracji osi i napędu w serii. TGL występuje jedynie w wydaniach dwuosiowych w wersjach 4x2 lub 4x4, mechanicznym bądź pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi. Podwozia TGM są dostępne w wersjach dwu- i trzyosiowych, jako 4x2, 4x4, 6x2 i 6x4, a na życzenie mogą otrzymać zawieszenie pneumatyczne z czterema poduszkami. TGS ma zaś najbardziej zróżnicowaną gamę konfiguracji podwozia i osi. Koncern proponuje go bowiem jako dwu-, trzy- lub czteroosiowe podwozie oraz dwu- lub trzyosiowy ciągnik siodłowy, w układach napędowych 4x2, 6x2, 6x4, 8x4 lub 8x6, gotowe do użytku we wszystkich obszarach zastosowań w budownictwie. Co więcej, dzięki opcjonalnemu MAN HydroDrive w wykonaniach 4x4H, 6x4H, 6x6H, 8x4H i 8x6H lub z napędem na wszystkie koła jako 4x4, 6x6 i 8x8 ciężarówka może bezpiecznie i niezawodnie poruszać się po wszystkich drogach o luźnej nawierzchni oraz w terenie. Paletę dla budownictwa zamyka TGX, oferowany jako dwu- i trzyosiowe podwozie oraz dwu- lub trzyosiowy ciągnik siodłowy, w układach napędowych 4x2, 6x2 lub 6x4. Stanowi on opcję dla kierowców pracujących w branży budowlanej lub recyklingowej, którzy muszą odbywać dłuższe jazdy, przykładowo w transporcie dalekobieżnym, bądź gdy wymagania konkretnego zastosowania wiążą się z koniecznością wykorzystania silnika D38. TGX może mieć zawieszenie pneumatyczne z czterema poduszkami, a jako dwuosiowy ciągnik z silnikiem D26 jest też dostępny w odmianie 4x4H z MAN HydroDrive, idealnej do połączenia na przykład z naczepą wywrotką.
W zależności od układu napędowego i układu podwozia modele MAN dla branży budowlanej cechują różne masy całkowite zestawu do pracy z przyczepami i naczepami. W przypadku TGL to maksymalnie 25 t, a dla TGM 36 t. TGS ma dopuszczalną masę całkowitą zestawu 120 t, dzięki czemu może służyć m.in. do przewozu dużych maszyn budowlanych. Dla jeszcze większych i/czy cięższych ładunków listę propozycji uzupełnia TGX do dużych obciążeń, zdolny tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej 250000 kg.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA