[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowa koncepcja firmy Scania – pojazd koncepcyjny NXT reprezentuje wizję przyszłości Cz.2

NXT został zaprojektowany jako prototyp do testowania i oceny, ale także do wystawienia opinii na temat tej koncepcji.

Przede wszystkim w NXT wiele funkcji zostało zaprojektowanych z myślą o przyszłym pokoleniu, już zapewne zawsze funkcjonującym w środowisku sieciowym – środowisku online. Ich życie będzie zatem ściśle powiązane z technologią i w tym kontekście NXT wychodzi naprzeciw tym potrzebom – potrzebom jutra w zakresie współdzielonej i elastycznej miejskiej mobilności towarowo-osobowej. NXT powstał więc – został zaprojektowany, aby zaspokoić potrzeby przyszłego – usieciowionego, proekologicznego, inteligentnego miasta. Zarazem ideą od samego początku było przygotowanie jednego pojazdu, który spełniałby wszystkie wymagania takiego miasta, przy jednoczesnym przestrzeganiu różnych przepisów i wymogów dotyczących przewozu ładunków i ludzi. Dlatego NXT stanowi koncepcję zupełnie nowej platformy, pozwalającej budować i konfigurować pojazdy do różnych celów – powstałe z myślą o szybkiej regulacji zastosowaniowej, aby sprostać różnym ewaluującym i wciąż jeszcze nie określonym – sprecyzowanym wymaganiom i wyzwaniom.

W sferze wizualnej NXT charakteryzuje się przejrzystą i prostą stylistyką, zawierającą zarówno nowatorskie, jak i tradycyjne linie wzornicze. Pewne z tych detali znajdują się w warstwowej strukturze zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Generalnie zwraca uwagę wyraziste ukształtowanie do przodu. Równocześnie znaczne przeszklenie – duże okna nie tylko zapewniają pasażerom przyjemne doznania na trasie, ale i ułatwiają pieszym oraz rowerzystom obserwowanie otoczenia, w tym innych poruszających się. Od początku celem twórców było bowiem to, aby wygląd pojazdu był postrzegany nie jako agresywny, ale asertywny i wskazujący na szacunek dla pozostałych uczestników ruchu. Szczególnie, że przynajmniej na początku niektórzy mogą próbować sprowokować autonomiczny pojazd do zatrzymania się i powinno być jasne, że NXT przemieszcza się.

REKLAMA

W układzie aplikacyjnym NXT oznacza zaś przeniesienie transportu miejskiego na inny – wyższy poziom. Premierowy, autonomiczny – samobieżny typ miejski o napędzie elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym może służyć do różnych zadań. Zaprojektowano go z myślą o elastyczności w przestawianiu się z transportu osób do pracy rano i wieczorem, czyli aby możliwe było jego elastyczne wykorzystanie zarówno do obsługi transportu pasażerskiego w godzinach porannych i wieczornych, jak i do dostaw ładunków w ciągu dnia, a w nocy – zbierania odpadów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij