Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Nowa lekka terenowa militarna ciężarówka hinduskiego Ashok Leyland

Na odbywając się w Indiach w kwietniu targach zbrojeniowych Defexx 2018 rodzima firma Ashok Leyland po raz pierwszy zaprezentowała publicznie nową terenową lekką 2-osiową ciężarówkę specjalistyczną w układzie napędowym 4x4.

Fot. Producent

Samochód ten – oznaczony jako LSV 4×4 (Light Specialist Vehicle – Lekki Pojazd Specjalistyczny) – to lekki, specjalistyczny kołowy tzw. transporter wsparcia logistycznego, w tym jako środek przewozu żołnierzy (mobilności oddziałów). Od strony konstrukcyjnej przygotowano do poruszania się w najtrudniejszych warunkach drogowych oraz eksploatacji w niezwykle wymagających warunkach klimatycznych. W sferze wykorzystania ma zaś służyć jak wszechstronna – elastyczna platforma opracowana specjalnie do zastosowań wymagających wdrożenia wariantu odpowiednio dopasowanego do możliwości adekwatnego sprostania wymogom asymetrycznego pola walki, w tym w warunkach czysto bojowych i rozjemczych. Kwestia dotyczy m.in. realizacji takich operacji, jak rozpoznanie, szybkie reagowanie, patrolowanie oraz działania antypartyzanckie, określone jako kontrrebelistyczne.
Dlatego LSV 4×4 zapewnia odpowiednią dzielność terenową – mobilność taktyczną, ochronę pancerną i siłę ognia, pozwalającą m.in. na samodzielne działanie na polu bitwy.
W tym celu otrzymał m.in. wyłącznie pojedyncze ogumienie oraz integralnie opancerzoną kabinę-kapsułę.
Ta ostatnia powstała z pancernych blach i szkła oraz cechuje się czterodrzwiowym układem, zredukowaną szerokością i kształtem tzw. diamentu, czyli zoptymalizowanym pod kątem zabezpieczenia wyższej co najmniej ochrony balistycznej.

Przykładowo górną partię przodu – z dzieloną szybą z połówkami o asymetrycznych kształtach – mocno pochylono do tyłu, z kolei partie boczne uformowano na kształt ostrza – tzn. część dolna odchyla się na zewnątrz, górna nachyla do środka.
 Do tego – ze względu na redukcję szerokości, w tym dolnej partii – błotniki mocno wystają na boki, przez co ułatwiają m.in. ewentualne rozproszenie fali po wybuchu ładunku pod którymś z przednich kół. Poza tym zamiast tradycyjnych klamek w drzwiach wprowadzono długie uchwyty, poruszające się obrotowo i zdecydowanie upraszczające otwieranie tych drzwi w warunkach polowych (uchwyt taki łatwo da się złapać nawet w rękawicach) czy ich wyrywanie dla ratowania osób uwięzionych w środku w sytuacji wypadku albo wybuchu. Kabina ta gwarantuje ochronę balistyczną z wszystkich czterech stron na poziomie 1 zgodnie ze STANAG 4569.

Układ napędowy tworzą silnik H6 rozwijający moc maksymalną 108 KM, 5-biegowa skrzynia przekładniowa oraz niezależnie zawieszone osie napędowe. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 5500 kg (MAX. 8), z czego na ładowność przypada maksymalnie 1000 kg.

Dyrektor zarządzający Ashok Leyland – Vinod K Dasari – powiedział "Tegoroczne DefExpo ma na celu zaprezentowanie Indii jako głównego ośrodka produkcji zbrojeniowej na świecie. Ashok Leyland jest dumny z tego, że od prawie trzech dekad przewodzi w tej dziedzinie oraz planuje znaleźć się w czołówce w zakresie projektowania i produkcji w Indiach, rozszerzając naszą gamę pojazdów".

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij