[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowa platforma autobusów Volvo 9700 i 9900 dla ruchu turystycznego i liniowego

Premierowa platforma autokarów Volvo 9700 i 9900 do obsługi ruchu turystycznego i liniowego została wprowadzona do sprzedaży w tym roku i bazuje na pracy polskich inżynierów z wrocławskiej fabryki koncernu. Dzięki efektownemu wzornictwu, aerodynamice przyczyniającej się do oszczędności paliwa oraz bezpieczeństwu na najwyższym poziomie, podmiot – jako wytwórca autokarów klasy premium – robi kolejny wielki krok naprzód. Asortyment obejmuje dwa bazowe modele: luksusowy 9900 i wszechstronny 9700.

Fot. Producent

Pojazdy te powstały jako następstwo realizowanego przez firmę od kilku dekad największego programu modernizacji europejskiej gamy autokarów. Zmiany w nich objęły wszystko: od konstrukcji i właściwości jezdnych, po całkowicie nowy, współczesny styl. W ten sposób przygotowano nową platformę dla wersji turystycznych, budowanych według zasad koncepcji integralnej. Przede wszystkim korpus tworzy nowo opracowana struktura antykorozyjna, a dach o konstrukcji warstwowej przekłada się na redukcję masy własnej i nisko zlokalizowany środek ciężkości. Źródło napędu stanowią wyłącznie 6-cylindrowe, rzędowe silniki Volvo D11 Euro 6 w dwóch najmocniejszych nastawach, o mocach maksymalnych 430 i 460 KM. Obydwa typy – 9900 i 9700 – charakteryzują się też dynamicznie zaprojektowanym wyglądem zewnętrznym z wyraźnymi liniami, gładkimi bokami oraz zaokrąglonymi narożnikami. Nowa linia bocznych okien w kształcie litery "Z" w połączeniu z pochyłą podłogą – podłogą w tzw. układzie teatralnym/amfiteatralnym w 9900 oznacza zupełnie inny wygląd autokarów. Co zarazem użytkowo istotne, odmłodzone wzornictwo pełni nie tylko funkcje wizualno-stylistyczne, ale i zapewnia niski opór powietrza. A niski opór powietrza oraz zredukowana masa autobusów umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o 4%. Natomiast dzięki opcjonalnemu układowi dynamicznego opuszczania podwozia i systemowi Volvo I-See* zautomatyzowanej skrzyni przekładniowej I-Shift – optymalizującemu zmiany biegów w zależności od topografii pokonywanej trasy – potencjalne oszczędności paliwowe mogą być ulec dalszemu zwiększeniu.

Ponieważ w przewozach turystycznych i liniowych duży nacisk kładzie się także na zabezpieczenie pasażerom przyjemnej podróży, Volvo Buses znaczne środki zainwestowało w rozwiązania podnoszące komfort, takie jak ergonomicznie zaprojektowane fotele pasażerskie oraz dobrze izolowane wnętrze o niskim poziomie hałasu. System klimatyzacyjny przeszedł z kolei poważną drogę rozwojową dla zagwarantowania jednolitej i przyjemnej temperatury w całym autobusie, niezależnie od warunków panujących na zewnątrz.

REKLAMA

Ponadto wewnątrz pojazdów zespół projektantów skoncentrował się na jakości wizualnej i dotykowej. W efekcie pasażerowie natrafiają na harmonijną, dobrze wyważoną paletę barw oraz gustowne kombinacje tkanin i skór z detalami podkreślonymi w metalu. Do tego dochodzą wyjątkowo wysoki poziom podłogi oraz duże powierzchnie szyb, przekładające się na niezwykle dobrą widoczność zarówno do przodu, jak i na boki. Co więcej, wewnętrzny dach znajduje się o 8 cm wyżej niż wcześniej, a prostsze przejście między ścianami i tym dachem tworzy wrażenie przewiewności i o wiele większego poczucia przestrzeni.

Przygotowując premierowe wyroby zadbano również o odpowiednie otoczenie miejsca pracy kierowcy. Jego zintegrowane środowisko działania, wyposażone w nową kierownicę i oprzyrządowanie, stwarza odpowiednie warunki do efektywnego i niezakłóconego prowadzenia. Jazda staje się łatwiejsza dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości pojazdu, oznaczającemu doskonałą stabilność i manewrowość – właściwości obecnie jeszcze bardziej ulepszone dzięki systemowi Volvo Dynamic Steering.

Zgodnie też z zasadami szwedzkiego przedsiębiorstwa, dzięki wdrożeniu szeregu systemów i technologii, premierowa seria 9000 może być uważana za jedną z najbezpieczniejszych w kategorii autokarów na rynku. Zarówno 9700, jak i 9900 są mianowicie wyposażone w kompleksowy zestaw rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Wśród nowych funkcji znalazły się m.in. solidniejsza ochrona przed zderzeniem czołowym (FIP) oraz system ostrzegania kierowcy, monitorujący ruchy autobusu i wysyłający ostrzeżenia, jeśli kierowca wykazuje oznaki zmęczenia lub braku albo ograniczonej koncentracji na drodze.

Ponadto oba modele można dopasować do indywidualnych potrzeb klienta, wybierając z szerokiej gamy propozycji pakietowych i opcji. Przykładowo bardziej wszechstronne 9700 występuje z bogatą paletą wyposażenia alternatywnego dla przewozów liniowych i czarterowych na trasach o średnim zasięgu lub w przewozach turystycznych w klasie premium.

9700 cechują wysokość 3,65 m, długość 12/13/14 m i osie 4x2/6x2, zaś 9900 odpowiednio – wysokość 3,85 m, długość 12/13/14 m, osie 4x2/6x2 oraz dodatkowo amfiteatralny układ podłogi.

Oprócz tego wraz z tymi autokarami firma wprowadza Volvo Bus Care. To tzw. kompleksowe rozwiązanie obejmujące pojazdy, usługi i finansowanie, opracowane, aby ułatwić działalność klientom.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij