REKLAMA

Nowa pożarnicza Tatra TATRA TERRA

Na wystawie Pyrocar Tatra przedstawiła premierowy samochód z linii Terra w specjalnym wykonaniu dla straży pożarnych. Pojazd ten stanowi bezpośredniego następcę aut z rodzin T815, T815-2 i TERRNo1. Jego projekt i konstrukcja są typowe dla technologii prezentowanych przez małego producenta wariantów specjalnych.

Producent
Fot. Producent

Przede wszystkim konstrukcja Terra kładzie nacisk na trwałość, niezawodność, długi okres użytkowania oraz łatwą obsługę i kontrolę. Nowościami tej zmodernizowanej kabiny, specjalnie dopasowanej dla potrzeb wersji ratowniczo-gaśniczych, są część zewnętrzna i wnętrze. Uzupełniają je boczne panele, pokrywające przestrzeń między kabiną i zabudową. Sama szkielet kabiny został całkowicie przeprojektowany i spełnia najnowsze wymagania międzynarodowej normy ECE 29, w tym test uderzenia w przedni słupek. Poza tym od niedawna szybę przednią wkleja się do tego szkieletu. Wprowadzono też nowe zawiasy drzwi z ogranicznikami.

Kolejnymi istotnymi zaletami nowej kabiny są zwiększona przestrzeń dla załogi dzięki zwiększonej długości całkowitej oraz analogicznie zwiększona odległość – przestrzeń między tablicą rozdzielczą a fotelem kierowcy. Nowa Terra ma także zunifikowaną tablicę rozdzielczą z przedstawicielami rzędu Force, w tym w zakresie jednostki klimatyzacji, kontroli ITS i nowej dźwigni pod kierownicą. Inaczej we wnętrzu są również rozwiązane panele drzwi, schowki i pojemniki oraz przestrzeń wokół tablicy rozdzielczej, zaś oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne wykonano teraz w technologii LED.

REKLAMA

Pokazany na Pyrocar 2018 egzemplarz Terra otrzymał dobrze znany, własny Tatry, 8-cylindrowy, widlasty silnik w nastawie o mocy maksymalnej 325 kW/441 KM oraz w pełni automatyczną przekładnię Allison. Przy czym użytkownicy będą mogli jeszcze wybrać 14-biegową skrzynię mechaniczną lub zautomatyzowaną, z elektroniczną kontrolą, z kolei zwalniacz będzie dostępny na życzenie. Co więcej, modułowa budowa auta pozwala na ewentualną instalację silników chłodzonych cieczą, w przypadku uzyskania takich zamówień l/lub przeznaczenia konkretnych egzemplarzy na wybrane terytoria. Do tego odmiana ratowniczo-ratownicza na podwoziu Terra bez przygotowania może pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 1200 mm. Zabudowa ratowniczo-gaśnicza wyprodukowana przez czeską firmę THT Policka mieści 4000 litrów wody i 240 litrów środka pianotwórczego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA