REKLAMA

Nowe 5-osiowe Volvo FMX dla MixTrans

Niderlandzki MixTrans z siedzibą w Steenwijk jest jednym z pierwszych podmiotów w Holandii, który otrzymał premierowy model Volvo FMX. Pojazd ten to także pierwsza ciężarówka marki Volvo we flocie MixTrans. Betonomieszarka na FMX 460 10x4 TAG-XL została dostarczona przez oddział Zwolle dealera Volvo Trucks – Nijwa Groep.

FMX 460 10x4 TAG-XL Producent

MixTrans specjalizuje się w dostawach zapraw betonowych dla osób prywatnych i przedsiębiorstw. W związku z rozwojem swojej działalności powiększa teraz swój tabor o betonomieszarki. Linda Loosman, współwłaścicielka wraz z mężem Gillesem, mówi „Zaopatrujemy głównie firmy budowlane. Wykonujemy również wiele przewozów na zlecenie wytwórni betonu. Szukaliśmy głównie kompaktowej ciężarówki ze stałą zabudową betonomieszarki. Mamy wiele kombinacji ciągnik-naczepa, za pomocą których dostarczamy zaprawę betonową, ale czasami utrudnia to skręcanie w ciasnych miejscach. Musimy regularnie dostarczać ładunki do miejsc o ograniczonej przestrzeni, takich jak miasta i centra handlowe”.

REKLAMA

Kompaktowa ciężarówka

Poszukując odpowiedniej ciężarówki, pojawiło się nowe Volvo FMX. Loosman kontynuuje „Obejrzeliśmy model demonstracyjny i od razu byliśmy nim zachwyceni. To kompaktowa ciężarówka, idealna do wykonywanej przez nas pracy. Ponadto Volvo FMX prezentuje ładnie, a ciężarówka ma solidny wygląd, na co też patrzę. To naprawdę wizytówka, dzięki której możemy dotrzeć do naszych klientów”.

Przestronna kabina

W nowym FMX liczne innowacje przyczyniają się do tworzenia przyjemnego środowiska pracy dla kierowcy. Kabina z pionowymi słupkami A zapewnia mu do jednego metra sześciennego dodatkowej przestrzeni, a duże okna i obniżona linia szyb w drzwiach przekładają się na doskonałe pole widzenia. Loosman „Przestronna kabina oferuje wiele schowków, a kierowca może wybrać, jakie informacje chce widzieć na cyfrowej tablicy rozdzielczej. Poza tym uderzające są rozbudowane opcje bezpieczeństwa. Kamera martwego pola zabezpiecza maksymalną widoczność, a ciężarówka ma także kamerę cofania, obraz z której kierowca widzi na dodatkowym wyświetlaczu. Jest to niezwykle przydatne w ciasnych miejscach i na placach budowy”.

Optymalna zwrotność

FMX cechuje konfiguracja osi TAG-XL – tzn. osie w układzie 2+2+1. W rezultacie auto ma fabrycznie – ex-works – dopuszczalną masę całkowitą 49000 kg oraz ładowność netto 31500 kg. Kolejna jego zaleta polega na tym, że przy zabudowie betonomieszarki Boogert Service w podwoziu nie trzeba wprowadzać żadnych zmian. Ważnymi wymaganiami były przy tym zwrotność i komfort jazdy. Z tego powodu samochód zaopatrzono w kierowaną przeciwbieżnie tylną oś wleczoną i elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy Volvo Dynamic Steering. Linda Loosman: „Nasz kierowca bardzo pozytywnie ocenia tę ciężarówkę. To już zaczyna się od niskiego wejścia z dwoma schodkami. Do tego ciężarówka prowadzi się bardzo przyjemnie, a automatycznie przełączana skrzynia biegów I-Shift to prawdziwa ulga”.

Właściwe wskazówki od Nijwa

Loosman może spojrzeć wstecz na przyjemne spotkanie z dealerem Nijwa Groep. „Volvo to dla nas zupełnie nowa marka. Przedstawiciel Nijwa Zwolle udzielił nam doskonałych wskazówek i poinformował nas o wszystkich tajnikach tej ciężarówki. To daje nam duże zaufanie do współpracy z Nijwa w przyszłości”.

O MixTrans

MixTrans stanowi część Loosman Betonpompen z Steenwijk, istniejącej od 2006 roku. Specjalizuje się w wykonywaniu wszelkich typowych robót betonowych w budownictwie mieszkaniowym, użyteczności publicznej i infrastrukturalnym: od dostaw betonu i pomp do betonu po zalewanie w trudno dostępnych miejscach. Kilka lat temu uruchomił jeszcze oddział transportowy pod nazwą MixTrans, za pomocą którego do miejsc przeznaczenia przewozi zaprawę betonową.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA