REKLAMA

Nowe TGL, TGM i TGS do dystrybucji ładunków Cz.15

Wraz z nową serią TGL, TGM i TGS, MAN Truck&Bus wprowadza do użytku w sektorze dystrybucji przedstawicieli następnej generacji ciężarówek. Specjalna wiedza branżowa łączy się z nowoczesną, przyszłościową technologią i całkowicie na nowo definiuje przydatność do zastosowania.

Man TG Producent

Idealne modułowe konfiguracje pojazdów – układy podwozia i osi do każdego zastosowania

Niezależnie od tego, czy szuka się rozwiązań dla lekkiego, średniego czy ciężkiego transportu dystrybucyjnego, dzięki TGL (7500 12000 kg DMC), TGM (12000 do 26000 kg DMC) i TGS (18000 do 41000 kg DMC) da się znaleźć odpowiednią ciężarówkę do każdego zakresu tonażu i profilu zastosowania.
MAN oferuje cztery różne typy kabin, odpowiadające odmiennym potrzebom w sektorze dystrybucji, dostępne dla każdej z trzech serii. Wszystkie kabiny są wąskie – o szerokości zewnętrznej 2,24 m, dzięki czemu nadają się nawet do użytku na obszarach ruchu i manewrów o ograniczonej przestrzeni. Najmniejszą kabinę – krótką CC trafiającą do TGL i TGM– cechuje długość zewnętrzna 1,62 m. Każdy, kto często musi wysiadać i wsiadać z powrotem, doceni jej niezwykle wygodne bardzo niskie wejście. Kolejna co do wielkości kabina – NN – zachowuje normalną wysokość, przy średniej długości, równej 1,88 m. Tym samym, będąc nieco dłuższa niż CC i przy umiarkowanej wysokości tunelu silnikowego, stanowi zrównoważony kompromis między wysokością wejścia a łatwością dostępu. W wolnej przestrzeni za siedzeniami można przechowywać odzież roboczą i inne narzędzia codziennego użytku. NN jest dostępna tylko dla TGS. Natomiast proponowana w TGL, TGM oraz TGS i pełniąca rolę czegoś w rodzaju wszechstronnej maszyny, od lekkiego do ciężkiego transportu, kabina FN o długości 2,28 m przy normalnej wysokości, wyróżnia się niską masą własną i kompaktowością, jednocześnie oferując dużo przestrzeni. Do tego dochodzi kabina FM, także dostępna TGL, TGM i TGS, o jeszcze większej ilości miejsca. Przy nadal długości 2,28 m, ale przy średniej wysokości, mimo niewielkiej szerokości zewnętrznej, staje się obszernym i wygodnym miejscem pracy. Przy tym na życzenie kabiny FN i FM można wyposażonyć w maksymalnie dwa łóżka, wskutek czego zapewniają one komfort podczas długich podróży, nawet w trakcie przewożenia ładunków. W obu kabinach całość uzupełnia opcjonalne nowe oświetlenie wewnętrzne, podobnie jak nowy wariant fotela pasażera, który można złożyć, aby uzyskać więcej miejsca.
Tym kabinim towarzyszy odpowiednie ogumienie. Jeśli kierowcy ze swojego pojazdu często muszą rozładowywać mniejsze ładunki lub pojedyncze kontenery, przykładowo przy dostawach cateringowych chłodzych artykułów spożywczych lub przy dostawach napojów do domu, wymagana jest mianowicie jak najmniejsza wysokość odbioru. TGL, TGM i TGS „przystosowują się” do odpowiednio niskich opon. Niezależnie od tonażu, liczby osi i przeznaczenia, TGL ma zakładane opony 17,5”. W zależności od konfiguracji, dla TGM i TGS dostępne są z kolei warianty z oponami o średnicy 19,5”.
Bezpieczną i wygodną obsługę TGM i TGS dodatkowo poprawia aktywny układ kierowniczy MAN ComfortSteering. Wspomaga ruchy kierownicą, dzięki właściwemu dostosowany odpowiednio do sytuacji na drodze dobierając sterowany elektronicznie moment obrotowy kierownicy. Oznacza to, że ciężarówka pozostanie na właściwym torze, nawet przy wyższych prędkościach, i że można nią bardzo łatwo manewrować w miejscach załadunku. Elektroniczne wspomaganie kierownicy stanowi zarazem podstawę wybranych, wcześniej opisanych opcjonalnych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Następny kluczowy wyróżnik to zmodyfikowana architektura elektroniczna, stosowana fabrycznie w każdym TGL, TGM i TGS. Została ona zorientowana na aplikacje i zaprojektowana specjalnie dla ogółu klientów. W praktyce oznacza to, że każda ciężarówka otrzymuje dokładnie taki zestaw kabli, jaki okazuje się wymagany do jej indywidualnego wyposażenia i zastosowania. W efekcie występuje mniej złączy wtykowych, a jednocześnie redukcji ulega masa własna. Ułatwia to montaż i konserwację. Jeśli wystąpią określone rodzaje uszkodzeń, możliwe będą odłączenie wiązki przewodów w określonych punktach i naprawa w sposób celowy, co idealnie zapobiegnie konieczności wymiany wszystkich komponentów. W efekcie naprawy stają się szybsze, wydajniejsze i tańsze. Nowa architektura elektroniczna upraszcza również proces modernizacji różnych nowych funkcji, takich jak asystent toczenia, oraz oferuje wszechstronne możliwości rozbudowy dla przyszłych zastosowań.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA