REKLAMA

Nowe TGL, TGM i TGS do dystrybucji ładunków Cz.17

Wraz z nową serią TGL, TGM i TGS, MAN Truck&Bus wprowadza do użytku w sektorze dystrybucji przedstawicieli następnej generacji ciężarówek. Specjalna wiedza branżowa łączy się z nowoczesną, przyszłościową technologią i całkowicie na nowo definiuje przydatność do zastosowania.

Man TG Producent

Oprócz planowania terminów konserwacji i napraw, dostępność części zamiennych jest również decydującym czynnikiem minimalizującym przestoje ciężarówki. W przypadku nowych modeli TGL, TGM i TGS dostępność najważniejszych części zamiennych kształtuje się tak, że 80% jest w warsztatach przez cały czas, a 95% najpóźniej następnego dnia - dzięki 2000 adresów wysyłkowych w ponad 100 krajów. Centra serwisowe MAN wykonują wybrane naprawy za stałą cenę, obejmującą wszystkie wymagane oryginalne części i przepracowane godziny. Oznacza to, że klient otrzymuje możliwie największą pewność planowania, by być w stanie kontrolować swoje koszty. Aby nie dopuścić do ponownego wystąpienia prac konserwacyjnych lub naprawczych, zaleca się wymianę i innych części objętych zakresem naprawy. W celu tak zwane zestawy MAN stanowią idealne rozwiązanie, gdy kwestia dotyczy komponentów z optymalnie dopasowanymi oryginalnymi częściami. Dodatkowo MAN udziela dwuletniej gwarancji na ogół napraw wykonanych w autoryzowwanych warsztatach, w tym oryginalne części zamontowane w ramach naprawy.

REKLAMA

Bardziej ekonomiczne dzięki ulepszonej aerodynamice


Oprócz efektywności ekonomicznej układu napędowego ważną rolę w obniżaniu zużycia paliwa odgrywa aerodynamika. Im wydajniej strumień powietrza porusza się wokół auta, tym mniej paliwa ono potrzebuje. Aby utrzymać możliwie najniższy opór powietrza, konstrukcja kabiny z poprzedniej serii została całkowicie przeprojektowana. Na przykład węższe obudowy lusterek zewnętrznych redukują powierzchnię czołową, a elementy prowadzące wiatr na przednim panelu poprawiają przepływ powietrza do chłodnicy i komory silnika. Rozszerzając te elementy prowadzące strumień powietrza wokół drzwi, można „uspokoić” boczny przepływ powietrza, jednocześnie zmniejszając stopień zanieczyszczenia w tym obszarze. W zależności od typu kabiny nowy spojler dachowy i owiewki boczne optymalizują przepływ powietrza między ciężarówką a nadwoziem.

Motywowanie i szkolenie kierowców w nowoczesny sposób

Wydajna ciężarówka to jeden z aspektów obniżania zużycia paliwa. Kolejnym aspektem są wyszkoleni kierowcy, w pełni potrafiący wykorzystać potencjał swojej ciężarówki. Ale nie jest to takie proste, szczególnie w dystrybucji, z pełną mieszanką warunków drogowych i ruchu. Z tego powodu MAN zapewnia kierowcom usługi cyfrowe, pomagające im jeździć jak najbardziej ekonomicznie. Ponadto aplikacja MAN Perform analizuje wszelkie istotne dane pojazdu, takie jak średnie zużycie paliwa, zasięg, użycie tempomatu lub hamulca głównego. Analiza tych danych oznacza, że odpowiednie kursy szkoleniowe MAN ProfiDrive rozwijają kierowców i pomagają im jeździć bardziej ekonomicznie.
Jeden z takich kursów to MAN Connected CoDriver Training. W jego trakcie instruktor MAN ProfiDrive Trainer o ustalonej godzinie zadzwoni do kierowcy do kabiny i poprzez system głośnomówiący udzieli mu szczegółowych wskazówek dotyczących efektywnej jazdy. Ten coaching na żywo opiera się na danych z MAN Perform, które trener może przeglądać. Kierowca otrzymuje praktyczne wskazówki, jak w czasie rzeczywistym jeździć w sposób bardziej oszczędny. To szkolenie kierowców zwykle powtarza się co tydzień przez dwa lub trzy miesiące dla osiągnięcia optymalnego, trwałego sukcesu w nauce. Coaching jest dostępny w językach angielskim, niemieckim, niderlandzkim, duńskim, włoskim, hiszpańskim i polskim.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA