REKLAMA

Nowe TGL, TGM i TGS do dystrybucji ładunków Cz.5

Wraz z nową serią TGL, TGM i TGS, MAN Truck&Bus wprowadza do użytku w sektorze dystrybucji przedstawicieli następnej generacji ciężarówek. Specjalna wiedza branżowa łączy się z nowoczesną, przyszłościową technologią i całkowicie na nowo definiuje przydatność do zastosowania.

Man TG Producent

Miejsce pracy kierowcy zaprojektowane tak, aby było ergonomiczne i wygodne

Tylko optymalnie dostosowane miejsce pracy z ergonomicznie dobranymi odległościami obsługi i odczytu naprawdę ułatwia pracę kierowcy, co ma pozytywny wpływ na wszystkich uczestników ruchu drogowego. Dlatego MAN podzielił kokpity aut nowej generacji na dwa poziomy. Bez patrzenia w swoim bezpośrednim sąsiedztwie kierowca może znaleźć wszystkie elementy sterujące, potrzebne podczas jazdy. Z drugiej strony wyświetlacze informacji wizualnych znajdują się nieco dalej, jak najbliżej widoczności drogi. W efekcie oczy kierowcy mogą łatwiej przełączać się między patrzeniem na kokpit z bliska i na drogę w oddali. Taki układ pomaga też starszym kierowcom w zmniejszaniu ostrości wzroku z bliskiej odległości. Oprócz kierowców przekonuje to ekspertów w dziedzinie projektowania: nowa generacja ciężarówek MAN otrzymała bowiem niedawno nagrodę Red Dot z grupy renomowanych nagród Red Dot Awards oraz nagrodę German Design Award za intuicyjną obsługę cyfrowych paneli roboczych kierowców.
Przy tym dobra widoczność drogi wnosi coś ważnego do nowego miejsca pracy prowadzącego: dzięki nowym lusterkom bocznym bezpośrednie pole widzenia kierowcy w obszarze słupka A zostało teraz powiększone. Lusterka te są bardziej opływowe i zostały przesunięte dalej niż w poprzedniej serii. Pozwala to uniknąć niebezpiecznych sytuacji, przede wszystkim przy jeździe w miastach, gdzie kierowcy muszą zwracać uwagę na wielu innych użytkowników dróg, którzy często bywają bardziej narażeni.
Równocześnie MAN podkreśla, że chociaż kierowcy w sektorze dystrybucji albo budownictwie zwykle spędzają wieczory w domu, a nie w swoich kabinach, ale nadal potrzebują odpowiedniej przestrzeni do przechowywania i półek. Dlatego, w zależności od typu kabiny, wprowadzono: nad przednią szybą dwa schowki o różnych rozmiarach, na środku tablicy rozdzielczej szufladę i wielofunkcyjny schowek z uchwytem na kubek oraz schowek w konsoli fotela pasażera. Można w nich przechowywać wszystko, do czego kierowca potrzebuje szybkiego dostępu. Dodatkowo, ponieważ coraz więcej urządzeń, z których kierowca korzysta na co dzień w pracy, potrzebuje zasilania, w zależności od rodzaju kabiny dostępne są gniazda zasilające 12 V, 24 V, a nawet 230 V, oraz porty USB.
Kolejną zaletę stanowi fakt, że na przerwy w pracy kierowca może umieścić jedzenie i napoje w opcjonalnej lodówce o pojemności do 32 litrów, ponownie w zależności od typu kabiny. W krótkich kabinach CC i NN lodówkę tę zlokalizowano między siedzeniem kierowcy a siedzeniem pasażera. W długich kabinach FN i FM z łóżkiem znajduje się pod łóżkiem i można ją wyciągnąć. Co więcej, nawet jeśli leżanki stanowią rzadszą część wyposażenia, na życzenie w kabinach FN, FM, GN, GM i GX występuje – zapewniająca wygodny sen – leżanka z ramą z listew i komfortowym materacem z zimnej pianki. Alternatywnie można zamówić normalną kanapę, równie dobrze nadającą się na krótkie przerwy. Dodatkowo w ofercie istnieją liczne warianty schowków umieszczonych pod łóżkiem lub kanapą.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA