REKLAMA

Nowe TGL, TGM i TGS do dystrybucji ładunków Cz.6

Wraz z nową serią TGL, TGM i TGS, MAN Truck&Bus wprowadza do użytku w sektorze dystrybucji przedstawicieli następnej generacji ciężarówek. Specjalna wiedza branżowa łączy się z nowoczesną, przyszłościową technologią i całkowicie na nowo definiuje przydatność do zastosowania.

Man TG Producent

W kwestii natomiast przyjemnych warunków termicznych na pokładzie, to za ich zabezpieczenie odpowiada teraz m.in. opcjonalna, w pełni automatyczna klimatyzacja Climatronic. Cicho i dyskretnie ogrzewa lub chłodzi ona kabinę, aby zapewnić optymalną temperaturę, oraz utrzymuje wybrane ustawienia poprzez regulację przepływu powietrza. Jej sterowanie odbywa się za pomocą panelu sterowania klimatyzacją w konsoli środkowej. Idealny przepływ powietrza gwarantuje także, że w przypadku zaparowania lub oblodzenia przedniej szyby można szybko i dobrze widzieć na zewnątrz. Automatyczna cyrkulacja powietrza oznacza jeszcze, iż podczas jazdy w ruchu miejskim zanieczyszczone powietrze z zewnątrz pozostaje na zewnątrz. Dla TGS z kabiną FM lub FN jest również dostępna klimatyzacja stacjonarna.
Zabezpieczanie odpowiedniego poziomu wygody odbywa się i w innej sferze. W premierowych TGL, TGM i TGS „pakiet wellness”, podobnie jak w TGX, został wzbogacony o automatyczne ustawienia pojazdu za pomocą karty kierowcy. W profilu kierowcy system przechowuje tu indywidualne konfiguracje, takie jak ulubione kanały radiowe lub cele nawigacji. „Zapisane” ustawienia są aktywowane podczas następnej podróży zaraz po włożeniu do tachografu cyfrowego odpowiedniej karty kierowcy. Prowadzący może wtedy natychmiast rozpocząć jazdę. Jeśli kilku kierowców pracuje na zmiany, prowadząc ciężarówkę, co nie bywa rzadkościa w sektorze towarów świeżych lub przy odbiorze drobnicy bądź w segmencie budowanym, funkcja ta stanowi prawdziwą wartość dodaną – cennym dodatkiem.
Praktyczne funkcje przydatne kierowcy w codziennej pracy uzupełnia bezpłatna aplikacja MAN Driver na smartfony. Oferuje ona wsparcie, na przykład umożliwiając łatwe kontrolowanie czasu jazdy i odpoczynku oraz za pomocą listy kontrolnej przed odjazdem. Kierowcy, otrzymując kompletną instrukcję obsługi swojego auta i korzystając z funkcji QuickManual, mogą po prostu zeskanować wybrane przełączniki i światła ostrzegawcze oraz uzyskać wyjaśnienie, co zrobić, i, jeśli to konieczne, zalecenia dotyczące postępowania. Oprócz wielu innych funkcji istnieje wyszukiwarka centrów serwisowych MAN, a w przypadku awarii kierowcy mogą skorzystać z funkcji pomocy drogowej MAN Mobile24.
W wolno poruszającym się ruchu na autostradzie prowadzący TGS mogą jeszcze skorzystać z asystenta korków, rozszerzenia ACC Stop&Go. Można go aktywować przy niskich prędkościach do 40 km/h, aby sterować układem napędowym, hamulcami i kierowaniem, w razie potrzeby aż do zatrzymania wyhamować pojazd za hamującym pojazdem, a następnie samoczynnie wprawić pojazd w ruch. Podobnie jak w LRA warunek polega na tym, aby kierowca trzymał obie ręce na kierownicy, by w każdej chwili mógł interweniować. Mapy systemu nawigacji zapewniają, że system jest dostępny tylko na autostradach. Pozostaje aktywny do prędkości 60 km/h; od tego momentu kontrolę przejmują poszczególne funkcje ACC Stop&Go oraz LRA.
Oprócz tego opcjonalne czujniki światła i deszczu zabezpieczają optymalną widoczność i oświetlenie samochodów. W zależności od poziomu światła dziennego i warunków pogodowych układ automatycznie włącza reflektory i wycieraczki szyby przedniej. Występuje również asystent świateł drogowych, regulujący ich użycie. Kierowca jest odciążany podczas prowadzenia pojazdu, a reflektory LED zwiększają bezpieczeństwo, ponieważ światła drogowe i mijania świecą o około 50% jaśniej niż reflektory halogenowe. Światło jest też znacznie szerzej rozprowadzane, dlatego wiązka światła ze świateł mijania i drogowych lepiej oświetla drogę. Kierowca widzi o wiele więcej, głównie na krawędziach jezdni. Jednocześnie zasięg światła LED wynosi dobre 25% więcej niż w przypadku modeli halogenowych. Mimo to światło pozostaje przyjemne dla oka, gdyż jego temperatura z grubsza odpowiada normalnej temperaturze światła dziennego.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA