[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe Volvo FH I-Save zmniejsza koszty paliwa nawet o 7%

Aby zapewnić klientom największą możliwą oszczędność paliwa, Volvo Trucks wprowadza na rynek model FH z technologią I-Save. Połączenie nowego silnika D13TC ze zmodernizowanymi funkcjami oszczędzania paliwa może obniżyć jego koszt w przewozach długodystansowych nawet o 7% – bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Fot. Producent

Zapotrzebowanie na usługi przewozowe w Europie rośnie, a ciężarówki pokonują coraz większe odległości. Jednocześnie operatorzy transportu stają w obliczu rosnących cen oleju napędowego, które silnie oddziałują na rentowność. Odpowiedź koncernu na powyższe wyzwanie stanowi typ FH I-Save. Jest to kompletne rozwiązanie, łączące w sobie naszą najnowszą technologię i znacznie obniżające zużycie paliwa w przewozach długodystansowych. I to bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Najważniejszym elementem FH I-Save jest najnowocześniejszy silnik D13TC (Turbo Compound) – najbardziej ekonomiczny z dotychczasowych silników podmiotu przeznaczonych do obsługi ruchu na dalekich dystansach. Występuje w dwóch nastawach maksymalnych mocy i momentów obrotowych – 460 KM/2600 Nm lub 500 KM/2800 Nm. Zaopatrzono go w technologię turbowspomagania oraz tłoki z opatentowanym wnętrzem w kształcie fali, co poprawia spalanie i zwiększa wydajność, kierując ciepło i energię do środka cylindrów. Nadmiar energii w spalinach jest następnie wykorzystywany do napędzania silnika przez dodatkową turbinę w układzie wydechowym – czyli właśnie moduł turbowspomagania Turbo Compound. W rezultacie D13TC wytwarza do 300 Nm dodatkowego momentu obrotowego, co oznacza, że do utrzymania stałej prędkości podczas jazdy autostradowej potrzeba mniejszej liczby przyspieszeń i mniej paliwa. To idealne rozwiązanie dla firm oferujących przewozy długodystansowe. Do tego dochodzi funkcja automatycznego wyłączania silnika

REKLAMA

Do kolejnych wyróżników technologii I-Save należą nowe, paliwooszczędne osie tylne, zmodernizowany system I-See wykorzystujący mapy, który analizuje nachylenia drogi przed pojazdem i dostosowuje do nich jazdę oraz oprogramowanie do zmiany biegów zoptymalizowane pod kątem przejazdów na długich trasach, oraz Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, dostosowującą prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa. Wspólne efekty działania tych produktów i usług mogą doprowadzić do nawet 7% oszczędności paliwa w porównaniu z silnikiem D13 Euro 6 Step D, czyli gdy bezpośrednio porówna się silnik D13TC Euro 6 step D z pakietem paliwowym dla transportu długodystansowego (I-Save) w porównaniu z silnikiem D13 eSCR Euro 6 step D bez takiego pakietu. Niemniej rzeczywista oszczędność paliwa może być różna i zależy od wielu czynników, na przykład użycia tempomatu, topografii, doświadczenia kierowcy i pogody. Przy tym Volvo podkreśla, że każdy aspekt systemu I-Save dostosowało do potrzeb przewoźników długodystansowych, szczególnie tych wykonujących ponad 120 000 km rocznie. Im bowiem dłuższe trasy, tym większe są potencjalne oszczędności. D13TC Euro 6 step D to mianowicie potężny silnik, zapewniający płynną i niezwykle ekonomiczną jazdę.

FH I-Save będzie dostępne na rynkach europejskich od 11 marca 2019 roku.

Fakty – Volvo FH I-Save

Każda funkcja I-Save została zaprojektowana w celu obniżenia kosztów paliwa.

Wyposażenie Volvo FH I-Save:

  • Silnik D13TC (Turbo Compound) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm)
  • Nowe, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa osie tylne
  • Funkcja automatycznego wyłączania silnika
  • Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa
  • Pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku
  • Zmodernizowana funkcja I-See
  • Zmodernizowana skrzynia biegów I-Shift z oprogramowaniem dla transportu długodystansowego

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij