REKLAMA

Nowe Volvo FH16 610 12x4 z Terberg Techniek

W połowie kwietnia niderlandzki Terberg Techniek, będący podmiotem autoryzowanym do dokonywania tzw. głębokich modyfikacji bazowych wykonań fabrycznych, dostarczył specjalny, 6-osiowy egzemplarz Volvo FH16, oznaczony jako FH16 610 12x4/8.

Pojazd ten powstał na bazie seryjnego podwozia 4-osiowego, w układzie napędowym 8x4, z długą kabiną. Konwersja dokonana przez Terberga polegała na wydłużeniu podwozia – ramy podwozia i jej odpowiednim wzmocnieniu oraz dodaniu z tyłu dwóch osi wleczonych Volvo – 16TAN - oś numer 5 – i 10 ton – oś numer 6. Obie te osie są zaopatrzone w pojedyncze ogumienie oraz skręcane przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych dwóch osi przednich, w celu poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu.

REKLAMA

Taka przebudowa służyła wydłużeniu powierzchni do załadunku oraz przede wszystkim – ze względu na wprowadzenie układu osi 2+4 – miała na celu wzrost dopuszczalnej technicznie całkowitej masy pojazdu i tym samym możliwość zabrania ciężkiego skupionego ładunku lub bardzo ciężkiej, masowo skupionej zabudowy. W tym przypadku tą zabudową jest włoski żuraw przemysłowy ze składanymi ramionami Cormach – typ 575000 AXO, cechujący się możliwością podniesienia ładunków o masie nawet 70000 kg.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA