Nowe Volvo FMX w wydaniu zmilitaryzowanym

Na początku marca ubiegłego roku Volvo Trucks zapowiedziało wprowadzenie do sprzedaży nowego typoszeregu klasy tonażowej ciężkiej – specjalizowanego i specjalistycznego FMX. Niedawno zaprezentowano jego pierwsze zmilitaryzowane wydanie jako 4-osiowego podwozia wysokiej ładowności i średniej mobilności taktycznej – dzielności terenowej.

Volvo FMX Producent

Egzemplarz ten cechują układ napędowy 8x6, wyłącznie pojedyncze ogumienie, w tym Michelin 14.00R20, możliwość wprowadzenia – przygotowanego przez niderlandzkiego Terberga – pomocniczego dodatkowego układu napędu na oś przednią oraz długa kabina z dachem o normalnej wysokości.

REKLAMA

Ponieważ pojazd ten powstaje zgodnie z zasadami filozofii modułowej, ostateczna kompletacja oraz zakres i głębokość militaryzacji, przy uwzględnieniu warunków natury technicznej, zależą od potrzeb konkretnego zamawiającego. Dlatego do bardzo długich należy lista pozycji dostępnych w standardzie i opcyjnych. Znalazły się na niej m.in.: automatyczna kontrola trakcji w zautomatyzowanej skrzyni przekładniowej I-Shift z biegami Rock Free i ultraniskimi biegami pełzającymi, układ wspomagania przy ruszaniu pod górę, tzw. tempomat przełajowy, tzw. tempomat terenowy, hamulec silnikowy, przygotowanie do działania w ekstremalnych warunkach pogodowych, tempomat adaptacyjny, ochrona układu napędowego i innych wybranych komponentów, wsparcie w zakresie alertów dla kierowcy, automatyczny hamulec postojowy i światła hamowania awaryjnego, przedłużenie ramy z przodu o 400 mm, wciągarki o sile uciągu od 1 do 15 ton montowane z przodu lub z boku i 40 ton montowane centralnie, osprzęt holowniczy i stalowa osłona spodu silnika, stalowy zderzak przedni, przednia płyta montażowa, silnik D13 w różnych nastawach (moce i spełniane normy czystości spalin), odpowiednio zabezpieczone przed korozją kabina i rama podwozia.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA