[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Nowe cięższe betonomieszarki na podwoziach ciężarówek MAZ

Betonomieszarka ABS-12DA została przygotowana przez Axiom-Group wraz z Mińskim Zakładem Samochodowym. Osprzęt Tigarbo zamontowano na podwoziu MAZ-6516C9 w układzie napędowym 8x4. W podwoziu tym zamontowano rosyjski silnik YaMZ-653.10 Euro-5 o mocy maksymalnej 420 KM, produkowany w technologii Renault.

Dla kierowcy przewidziano krótką, dzienną kabinę z izolacją akustyczną. W jej wnętrzu wprowadzono wygodne siedzenia, radio, klimatyzację i inne atrybuty komfortu, które stały się już normą dla specjalnego wyposażenia w Europie, ale na Białorusi dopiero się zakorzeniają.

Występująca w roli zabudowy betoniarka wyróżnia się relatywnie niską masą i wysoką pojemnością bębna. Specjalna maszyna ABS-12DA cechuje się pojemnością roboczą 12 metrów sześciennych gotowej mieszanki i transportuje 26 ton zaprawy betonowej. Zapewniono również zbiornik wody o pojemności 800 litrów z podgrzewaniem. Masa całkowita pojazdu wynosi 44,8 tony.

REKLAMA

Samochód ten znajdzie zastosowanie na dużych białoruskich placach budowy. Przede wszystkim oczekuje się zainteresowania nim ze strony dużych deweloperów realizujących projekty z zakresu nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Ponadto możliwości auta okażą się niezbędne w realizacji megaprojektów, takich jak budowa Międzynarodowego Centrum Finansowego w Mińsku.

Planuje się też sprzedaż nowości w innych krajach. W szczególności może ona znaleźć nabywców w Rosji, na Ukrainie, w Kazachstanie oraz w innych krajach WNP. Co więcej, ta specjalna maszyna może być dystrybuowana państwach Europy Wschodniej, w tym – co ciekawe jak podaje MAZ - głównie na Litwie i w Polsce.

Betoniarki na podwoziu MAZ są produkowane od 13 lat, ale nowa specjalna maszyna w tej klasie sprzętu stanowi dla firmy rekordowe osiągnięcie Nic takiego nie zostało jeszcze bowiem wydane w republice. A to nie tylko świadczy o poziomie rozwoju białoruskiego przemysłu samochodowego, ale i o wysokiej aktywności budowlanej w kraju. Szczególnie, że popyt na duże pojazdy specjalne rośnie wraz ze wzrostem wdrażania megaprojektów. Dotyczy to zarówno Białorusi, jak i krajów sąsiednich. Zgodnie z oczekiwaniami nowy produkt przewyższy swoje dotychczasowe białoruskie odpowiedniki pod względem możliwości, niezawodności oraz opłacalności .

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA