[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowe militarne ciężarówki białoruskiego MZKT – Volata Cz.4

Białoruski MZKT – Volat należy dzisiaj do uznanych na świecie producentów cywilnych, głęboko zmilitaryzowanych oraz typowo militarnych specjalizowanych i specjalnych, 2- i wieloosiowych ciężarówek oraz ciężkich kołowych nośników – transporterów wielozadaniowych różnych klas i typów.

Fot. Producent

Oprócz tego pojazdy łączą: 24-voltowa instalacja elektryczna, układ hamulcowy, układ kierowniczy, centralny układ pompowania kół CTIS, rodzaj mostów napędowych oraz proponowane podstawowe pozycje opcyjne. Układ hamulcowy jest pneumatyczny, dwuobwodowy, z wyłącznie hamulcami bębnowymi i systemem ABS. Pracę tego układu mogą wspomagać lub zastępować hamulec silnikowy i retarder HMT, niemniej instalowany tylko w dwóch odmianach większych – czyli 3 i 4-osiowej. Układ kierowniczy, z integralnym wspomaganiem hydraulicznym, seryjnie przygotowano do ruchu prawostronnego, instalując mechanizm dla kierownicy po lewej stronie. Centralny system pompowania kół – CTIS – stosuje się do zmiany ciśnienia w ogumieniu przeważnie podczas pokonywania trudnego terenu, cechującego się nawierzchnią o mniejszej spoistości, jak drogi gruntowe, piaszczyste czy błotniste. Natomiast wśród wskazanych opcji znalazły się m.in.: filtr paliwa z separatorem wody, układ wstępnego ogrzewania silnika, układ niezależnego ogrzewania kabiny, klimatyzacja, uchwyty na broń dla załogi, miejsce do montażu w kabinie sprzętu i wyposażenia wyspecyfikowanego przez konkretnego zamawiającego oraz przestrzeń na dachu dla mocowania anten systemów łączności czy/i urządzeń zagłuszających.

REKLAMA

Przy takiej liście podobieństw do zdecydowanie dłuższych zalicza się lista zasadniczych różnic w kompletacji i parametrach, tych ostatnich wynikłych głównie z odmiennej liczby osi i długości.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij