[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe militarne ciężarówki białoruskiego MZKT – Volata Cz.5

Białoruski MZKT – Volat należy dzisiaj do uznanych na świecie producentów cywilnych, głęboko zmilitaryzowanych oraz typowo militarnych specjalizowanych i specjalnych, 2- i wieloosiowych ciężarówek oraz ciężkich kołowych nośników – transporterów wielozadaniowych różnych klas i typów.

Fot. Producent

Najmniejszy i najlżejszy z trójki modeli to 2-osiowy MZKT-500400 4x4. Napędza go rosyjski silnik JaMZ 236 – 6-cylindrowy, widlasty (V6), o pojemności 11,15 litra i w nastawie o mocy maksymalnej 186 kW/250 KM przy 2000 obr/min. Z silnikiem tym połączono już własne Volata: w pełni automatyczną, 6-biegową skrzynię przekładniową MZKT-2361 o rozpiętości przełożeń 4,15-0,63 i przełożeniu 4,79 dla biegu wstecznego, 2-biegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniach droga i=1:1 i teren i=1:2 oraz dwustopniowe mosty napędowe, z blokadami mechanizmów różnicowych, uzupełnionymi przez blokadę międzymostową. Mosty te zawieszono mechanicznie przy pomocy resorów piórowych i założono na nich jedynie pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym – Michelin 14.00R20 XZL. Poza tym 500-litrowy zbiornik paliwa gwarantuje zasięg do 1000 km, 24-voltowa instalacja elektryczna zawiera dwa akumulatory 180 Ah (2x180Ah), koło zapasowe znajduje się po lewej stronie, przed osią tylną, a wyposażenie seryjne obejmuje wciągarkę do samoewakuacji o maksymalnej sile uciągu 5 ton.

REKLAMA

W zakresie kluczowych parametrów MZKT-500400 4x4 wyróżniają: masa własna 8500 kg, ładowność 6800 kg, ładowność taktyczna – w terenie 5000 kg, dopuszczalna masa całkowita 16000 kg, prędkość maksymalna 70 km/h, zdolność pokonywania wzniesień 60%, kąty natarcia i zejścia – po 35º, prześwit 340 mm, rozstaw osi 4800 mm, długość całkowita 9000 mm, wysokość górnej powierzchni ramy nad nawierzchnią jezdni 1235 mm, szerokość 2550 mm, wysokość – do górnej powierzchni kabiny – 3150 mm, do najwyższego punktu samego auta – wlotu powietrza za kabiną – 3440 mm, maksymalna wysokość możliwej do pokonania przeszkody pionowej 300 mm, maksymalny przechył boczny 50%, średnica zawracania 11 m, głębokość brodzenia 800 mm oraz zakres temperatur pracy od -32ºC do +55ºC. Samochód nadaje się także do przerzutu strategicznego w ładowniach samolotów Ił-76, A-400M, An-22, An-124, C-5 i C-17.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij