[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe militarne ciężarówki białoruskiego MZKT– Volata Cz.7

Białoruski MZKT – Volat należy dzisiaj do uznanych na świecie producentów cywilnych, głęboko zmilitaryzowanych oraz typowo militarnych specjalizowanych i specjalnych, 2- i wieloosiowych ciężarówek oraz ciężkich kołowych nośników – transporterów wielozadaniowych różnych klas i typów.

Fot. Producent

Ostatnią z nowych odmian należących do grupy tzw. projektów specjalnych jest największa i najcięższa – 4-osiowa MZKT-790918 8x8. Do jej napędu wykorzystano ponownie rosyjski silnik, lecz tym razem pochodzący od innego niż YaMZ dostawcy – Tutajewskich Zakładów Silnikowych (Тутаевский моторный завод – ПАО ТМЗ). Silnik ten to TMZ-84631.10 – 8-cylindrowy, widlasty (V8) o mocy maksymalnej 386 kW/525 KM przy 2100 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 2157 Nm. Układ napędowy już tradycyjnie zawiera kluczowe komponenty wytworzone przez samego Volata. W tym przypadku są to: 6-biegowa, automatyczna skrzynia przekładniowa MZKT-5561 o rozpiętości przełożeń 4,4-0,65 i przełożeniu 4,95 dla biegu wstecznego, 2-biegowa skrzynia rozdzielcza o przełożeniach – droga i=1:1 i teren i=1:1,88 oraz dwustopniowe mosty napędowe, z blokadami mechanizmów różnicowych, dopełnionymi przez blokady międzymostowe. Wszystkie te mosty są zawieszone niezależnie – w zawieszeniu każdego z nich przy każdym kole znajdują się po dwa drążki skrętne. Na każdym z kół założono specjalne szerokoprofilowe, balonowe ogumienie z bieżnikiem terenowym – typu Michelin XZB TL 179E – o rozmiarze 525/80R25. Jednocześnie chociaż pojemność zbiornika paliwa wzrosła do 770 litrów, ale ze względu na jego wyższe zużycie zasięg określono na 900 km. Ponadto w 24-voltowej instalacji elektrycznej zastosowano cztery akumulatory po 180 Ah każdy (4x180 Ah), koło zapasowe umieszczono po prawej stronie za kabiną, zaś seryjna wciągarka do samoewakuacji ma maksymalną siłę uciągu 15000 kg. Istnieje również – ze względu na wysoką nośność przednich osi – możliwość wprowadzenia kabiny integralnie opancerzonej – pancernej kabiny-kapsuły bądź założenia paneli zewnętrznego pancerza modułowego. Kabina w standardzie dostała bowiem punkty do jego mocowania.

REKLAMA

W sferze kluczowych parametrów MZKT-790918 8x8 wyróżnia się: masą własną 21300 kg, ładownością 22700 kg, ładownością taktyczną – w terenie 18000 kg, dopuszczalną masą całkowitą 44000 kg, prędkością maksymalną 70 km/h, zdolnością pokonywania wzniesień 60%, kątem natarcia 30º, kątem zejścia 38º, prześwitem 400 mm, zwisem przednim 2650 mm, rozstawem osi 2200+3900+2200 mm, zwisem tylnym 1000 mm, długością całkowitą 12350 mm, szerokością 3070 mm, wysokością do górnej powierzchni kabiny 3070-3100 mm, najwyższym punktem – wysokością górnej powierzchni zakabinowego wlotu powietrza – 3680-3710 mm, zdolnością do pokonania przeszkody pionowej o maksymalnej wysokości 400 mm, maksymalnym przechyłem bocznym 85%, średnicą zawracania 16 m, głębokością brodzenia 1000 mm, możliwością pokonania rowu/okopu o maksymalnej szerokości 2500 mm oraz zakresem temperatur pracy od -32ºC do +55ºC. Samochód przygotowano także do przerzutu strategicznego w ładowniach samolotów A-400M, An-22, An-124, C-5 i C-17.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij