[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Nowe odmiany GAZ Sadko NEXT

Fabryka samochodów Gorky rozpoczęła dostawy nowych modyfikacji lekkiej terenowej ciężarówki Sadko NEXT. Pojawienie się odmian ze zwiększonym rozstawem osi i siedmioosobową, dwurzędową kabiną znacznie rozszerza możliwości wykorzystania tego auta w sferze biznesowej, rolniczej, społecznej i miejskiej. W oparciu o te premierowe modyfikacje powstanie też szeroka gama zabudów specjalnych, takich jak autobusy wachtowe, wykonania dla zespołów naprawczych, furgony, żurawie samochodowe czy wykonania strażackie.

GAZ rozpoczął sprzedaż nowej generacji ciężarówek terenowych Sadko NEXT ze zwiększonym rozstawem osi (C41A43) i podwójną kabiną (C42A43). W porównaniu z wydaniem standardowym rozstaw osi zwiększono z 3770 do 4515 mm, a całkowitą długość pojazdu z 6530 do 7290 mm. Ładowność podwozia wynosi 2,95 tony przy zwiększonym rozstawie i kabinie jednorzędowej lub 2,77 tony przy zwiększonym rozstawie i kabinie dwurzędowej. Fabryczne przedłużenie ramy zapewnia wysoką niezawodność i trwałość całej konstrukcji.

Wariant cargo wyposażono w dwurzędową kabinę zaprojektowaną na siedem miejsc. Już w wersji podstawowej możliwe jest przekształcenie tylnego rzędu siedzeń w leżankę. Przy tym przestronny i wygodny moduł kabiny NEXT w standardzie zawiera resorowany – w zależności od wagi prowadzącego – fotel kierowcy z anatomicznym podparciem, elektrycznie sterowane szyby i elektrycznie podgrzewane lusterka. Jakość pracy na pokładzie podnosi jeszcze dodatkowa skrytka pod siedzeniami, służąca do wygodnego umieszczenia rzeczy osobistych kierowcy lub członków załogi. Możliwe jest też holowanie przyczepy o masie brutto do 2,56 t. Napęd zapewnia natomiast bardzo elastyczny silnik wysokoprężny YaMZ-534, umożliwiający poruszanie się z dużym momentem obrotowym przy minimalnej prędkości. Moc maksymalna tej jednostki uległa zwiększeniu do 149 KM, maksymalny moment obrotowy do 490 Nm.

REKLAMA

Pojawienie się nowych modyfikacji znacznie rozszerza możliwości wprowadzenia różnych opcji wyposażenia specjalnego w oparciu o Sadko NEXT. Wzrost długości przy jednoczesnym zachowaniu ładowności pozwala na umieszczenie na platformie ładunkowej dużych platform specjalnych takich jak instalacje żurawiowe, manipulatory, wciągarki, sprzęt naprawczy, jednocześnie pozostawiając wystarczająco dużo miejsca do transportu ładunku. Wśród najbardziej popularnych opcji zabudów specjalnych znajdą się zapewne: tzw. autobusy wachtowe, wywrotki, nadwozia naprawcze, wydania strażackie, wiertnice i żurawie. Możliwość zastosowania przystawki odbioru mocy zarówno na skrzyni biegów, jak i skrzyni rozdzielczej oznacza z kolei sposobność równoczesnego zainstalowania wciągarki i dużej liczby innego osprzętu wymagającego zasilania ze źródeł zewnętrznych.

Przy tym Sadko NEXT, należący do nowej generacji średnich ciężarówek GAZ, całkowicie zachował unikatowe możliwości terenowe swoich poprzedników: dobrą geometryczną zdolność przełajową, duży prześwit, elastyczną ramę skrętną, przełożenie terenowe skrzyni rozdzielczej, blokady mechanizmów różnicowych osi przedniej i tylnej oraz system pompowania opon. Do tego zintegrowane sterowanie w połączeniu z nowym zawieszeniem przednim o poprawionej charakterystyce pracy oznacza dobre prowadzenie, płynność i stabilność na drodze. W pełni pneumatyczny układ hamulcowy zapewnia skuteczne hamowanie przy niewielkim wysiłku na pedale hamulca. Ze względu na możliwość pompowania powietrza ze sprężarki układ działa nawet przy niewielkim obniżeniu ciśnienia. Możliwe jest również pompowanie opon i podłączenie układu hamulcowego przyczepy.

Kolejnymi wyróżnikami pojazdu są wzmocniona rama podwozia wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości, nowe wały napędowe Cardana, koła z ulepszonymi tarczami, nowe opony o zwiększonej nośności oraz zmodyfikowane osie. Wszystkie te elementy umożliwiły zwiększenie nośności auta przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej niezawodności oraz trwałości całej konstrukcji.

Opcjonalnie samochód może być wyposażony w drugi zbiornik paliwa o pojemności 95 l, wyciągarkę, zewnętrzny wlot powietrza oraz dodatkową nagrzewnicę i klimatyzację.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA