[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowe pożarnicze Scanie z zabudowami ze Szczęśniak PS dla Sił Zbrojnych RP Cz.1

W 2018 roku Siły Zbrojne RP odebrały w bielskiej rodzinnej firmie Szczęśniak PS trzy typy ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych, wszystkich bazujących na podwoziach Scania ze specjalizowanej serii XT.

Fot. Producent

Najlżejszym z tych modeli jest średni samochód ratowniczo-gaśniczy, przeznaczony na potrzeby jednostek Wojskowej Straży Pożarnej. Pojazd wykorzystuje podwozie XT P320 4x4 i został zabudowany w wersji dla straży pożarnej o wzmocnionym zawieszeniu, z uwagi na zakładane stałe eksploatacyjne obciążenie auta zbliżone do masy rzeczywistej. Napęd zapewnia silnik o zapłonie samoczynnym i mocy maksymalnej 320 KM, spełniający aktualnie obowiązującą normę czystości spalin EURO 6. Wariant ten należy do kategorii uterenowionych, gdyż ma stały napęd na wszystkie osie, do czego dochodzą pojedyncze koła na wszystkich osiach, z bieżnikiem terenowo szosowym. Wygodna, przestronna, wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa kabina, przeznaczona dla 6-cio osobowej załogi, wyposażona została w m.in. radiotelefon przewoźny, panel z systemem informacyjno – sterującym, komunikującym się z komputerem pojazdu oraz sterujący elektroniką zabudowy i wyposażenia za pomocą magistrali CAN, dostępny zarówno dla kierowcy jak i dowódcy oraz GPS a także kamerę cofania, zintegrowaną z panelem informacyjnym, znajdującym się w kabinie. Podłoga tej kabiny dostała powierzchnię antypoślizgową. Pokryte materiałem łatwo zmywalnym, odpornym na rozdarcie i ścieranie fotele wyposażono zaś w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki. Dodatkowo fotel kierowcy otrzymał regulację wysokości, odległości i pochylenia oparcia.

REKLAMA

Zabudowa pojazdu powstała z aluminium, w technologii skręcania. Dach zabudowy wyróżnia się formą podestu roboczego, w wydaniu antypoślizgowym. Powierzchnie podestów roboczych i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym. Nadwozie zawiera zbiornik wody o pojemności 2500 litrów, zrobiony z kompozytu, oraz zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 250 litrów, autopompę dwuzakresową marki Godiva P2B 2010 o wydajności 2580 dm3/min przy ciśnieniu 8 bar oraz 405 dm3/min przy ciśnieniu 40 bar. Przedział autopompy zaopatrzono w system do ogrzewania tego samego producenta jak urządzenie do ogrzewania kabiny pojazdu, skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do – 30oC.Działko sterowane ręcznie, umieszczono na podeście roboczym dachu w jego przedniej części. Działko to zapewnia pracę w pionie w zakresie: kąt ujemny limitowany obrysem zabudowy do +80 st., w poziomie ±180 stp. oraz posiada blokady położenia w pionie i poziomie. Miejsce montażu działka zapewnia bezpieczne warunki pracy dla operatora. Działko wyposażone w reflektor umożliwiający oświetlenie miejsca na które podawany jest prąd gaśniczy. Załączanie reflektora działka w kabinie kierowcy i na panelu sterującym w przedziale autopompy. Samochód wyposażono w jedną wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności 150 dm3/min z możliwością podania prądu zwartego i rozproszonego. Ponadto samochód cechują wciągarka elektryczną linową, z pokrowcem, zamontowaną z przodu, o sile uciągu 7 620 kg i z liną o długością 30 m, zaczep do holowania awaryjnego z przodu i z tyłu pojazdu oraz maszt oświetleniowy o mocy 36 tys. lumenów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij