[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe pożarnicze Scanie z zabudowami ze Szczęśniak PS dla Sił Zbrojnych RP Cz. 2

Drugim typem nabytym przez MON w roku ubiegłym jest ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy zabudowany na wzmocnionym podwoziu Scanii - typ P410 4x4, zaopatrzony w manualną skrzynią biegów, selektywną przystawkę odbioru mocy (PTO) do napędu autopompy oraz układ napędowy 4x4, zawierający możliwość blokady mechanizmu różnicowego przedniej i tylnych osi, możliwość blokady mechanizmów różnicowych osi tylnych i mechanizmu różnicowego międzyosiowego, przekładnię rozdzielczą z przełożeniem terenowym i szosowym.

Fot. Producent

Drugim typem nabytym przez MON w roku ubiegłym jest ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy zabudowany na wzmocnionym podwoziu Scanii - typ P410 4x4, zaopatrzony w manualną skrzynią biegów, selektywną przystawkę odbioru mocy (PTO) do napędu autopompy oraz układ napędowy 4x4, zawierający możliwość blokady mechanizmu różnicowego przedniej i tylnych osi, możliwość blokady mechanizmów różnicowych osi tylnych i mechanizmu różnicowego międzyosiowego, przekładnię rozdzielczą z przełożeniem terenowym i szosowym. Pojazd ma też pojedyncze opony terenowe, gwarantujące bezpieczną jazdę po drogach utwardzonych i po drogach gruntowych w każdych warunkach atmosferycznych oraz maksymalne wykorzystanie mocy i zdolności eksploatacyjnych. Do napędu służy silnik o mocy 410 KM. Kabina jest dwudrzwiowa, jednomodułowa w układzie miejsc 1+1+1 i dostała przednią szybę klejoną, pozostałe szyby ze szkła bezodpryskowego i podłogę z powierzchnią antypoślizgową. Ponadto każda część kabiny oraz stopnie wejściowe muszą być automatycznie oświetlane po otwarciu drzwi. Kabina jest także wyposażona m.in. w:

  •  instalację antenową do radiotelefonu przewoźnego umożliwiającą prowadzenie łączności.
  • radiotelefon przewoźny
  • podest do ładowarek radiotelefonów przenośnych, latarek, itd. z wyprowadzeniem niezależnym zasilaniem 12 V min 10 A, z układem zabezpieczającym automatycznie odłączającym zasilanie ładowarek przy napięciu akumulatora poniżej wartości krytycznej wraz z układem pomiarowym wskazującym aktualne napięcie na zaciskach akumulatora.
  •  indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy;
  • niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku;
  • klimatyzację;
  • moduł oszczędzania energii
  • reflektor pogorzeliskowy (szperacz) na zewnątrz kabiny z prawej strony z gniazdem elektrycznym;
  • system ogrzewania, odmrażania i osuszania szyb ;
  • radio z odtwarzaczem CD;
  • panel informacyjny z systemem informacyjno – sterującym, komunikującym się z komputerem pojazdu oraz sterujący elektroniką zabudowy i wyposażenia za pomocą magistrali CAN, dostępny dla kierowcy i dowódcy, wyposażony w monitor 7 - 10 cali z funkcjami włączania, sterowania i obserwacji urządzeń, zawierający: wyświetlanie na ekranie informacji graficzno – świetlnej:
  •  kamerę cofania;

W części nadwoziowej cechują zbiornik wody o pojemności 5 000 l, w całości wykonany z kompozytu, wyposażony w przegrody falochronowe i oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację wraz z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy, oraz zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 500 l. Autopompę dwuzakresowa Godiva P2B3010 ze stopniem wysokiego ciśnienia napędzana przez PTO i funkcją ręcznego załączania wyposażono w układ mechanicznego uszczelniania. Autopompę tę wyróżniają wydajność 3551 dm3/min przy ciśnieniu 8 barów oraz 458 dm3/min przy ciśnieniu 40 barów, a została ona wykonana z brązu i wykazuje odporność na wodę morską lub lekko zanieczyszczoną i przeznaczona do ciężkiej pracy. Dodatkowo, autopompę zaopatrzono w kanały grzewcze, umożliwiające ogrzewanie pompy z układu chłodzenia silnika, z możliwością wyłączenia w okresie letnim. układ wodno-pianowy dopełniają: wysokociśnieniowa linia szybkiego natarcia, o długości węża 60 m na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności 150 dm3/min z możliwością podania prądu zwartego i rozproszonego, oraz działko wodno-pianowe AKRON DWP 32, umieszczone na dachu pojazdu, z możliwością sterowania zdalnego z kabiny oraz pomostu; o wydajności 1600-2400 dm3 przy ciśnieniu 8 bar.

REKLAMA

Pozostałymi pozycjami na stanie auta są m.in. wyciągarka elektryczna Dragon Winch DWT 16800 o uciągu 7 620 kg oraz zaczepy do holowania awaryjnego z tyłu i z przodu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij