[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nowe pożarnicze Scanie z zabudowami ze Szczęśniak PS dla Sił Zbrojnych RP Cz. 3

W 2018 roku Siły Zbrojne RP odebrały w bielskiej rodzinnej firmie Szczęśniak PS trzy typy ciężkich samochodów ratowniczo-gaśniczych, wszystkich bazujących na podwoziach Scania ze specjalizowanej serii XT.

Fot. Producent

Listę ubiegłorocznych zamówień zamyka ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu z gamy XT - typ P450 6x6 w wersji dla straży pożarnej, o wzmocnionym zawieszeniu, z uwagi na zakładane stałe eksploatacyjne obciążenie pojazdu zbliżone do masy rzeczywistej, z silnikiem o zapłonie samoczynnym o mocy 450 KM, spełniający normę emisji spalin EURO 6. Pojazd zaopatrzono też w automatyczną skrzynią biegów, trzy-osobową krótką, dzienną kabinę i układ napędowy 6x6. Koła są pojedyncze na wszystkich osiach - założone ogumienie gwarantuje bezpieczną jazdę po drogach utwardzonych i po drogach gruntowych w każdych warunkach atmosferycznych oraz maksymalne wykorzystanie mocy i zdolności eksploatacyjnych.

REKLAMA

Zabudowa samochodu została wykonana z aluminium, w technologii spawania. Dach zabudowy ma postać - formę podestu roboczego, w wykonaniu antypoślizgowym. Na podeście zamontowane działko wodno- pianowe oraz poręcze bezpieczeństwa. Powierzchnie podestów roboczych i podłogi kabiny występują również w wykonaniu antypoślizgowym. Samochód wyposażono w zaczep holowniczy uniwersalny do holowania przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej 10 000 kg wraz z elektrycznym i pneumatycznym gniazdem przyłączeniowym, maszt oświetleniowy o mocy 36000 lumenów, wyciągarkę elektryczną linową (wraz z pokrowcem), zamontowaną z przodu pojazdu o sile uciągu 7620 kg i długością liny 30 m, dwa działka wodno-pianowe (zamontowane na dachu pojazdu oraz zderzaku), defibrylator zautomatyzowany AED, wykonaną z brązu dwuzakresową autopompę ze stopniem wysokiego ciśnienia napędzaną przez PTO (Godiva P2B 6010), wyposażoną w układ mechanicznego uszczelniania o wydajności 6000 dm3/min przy ciśnieniu 8 bar i 250 dm3/min przy ciśnieniu 40 bar. Autopompa jest odporna na wodę morską lub lekko zanieczyszczoną, a jej przeznaczeniem jest ciężka praca. Dodatkowo autopompa wyposażono w kanały grzewcze umożliwiające ogrzewanie pompy z układu chłodzenia silnika, z możliwością wyłączenia w okresie letnim. Autopompa jest także wyposażona w automatyczny układ dozowania środka pianotwórczego o regulacji poprzez panel sterowania oraz ręczny w przedziale autopompy. Układ dozowania musi umożliwiać uzyskiwanie stężeń 3% i 6% wodnego roztworu środka pianotwórczego. Jest zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym drzwiami żaluzjowymi. Pojazd jest również wyposażony w system zraszania podłoża (o łącznej wydajności 200 dm3 na minutę).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij