REKLAMA

Nowe specjalistyczne pojazdy Rosenbauer FFFT do gaszenia pożarów lasów Cz.1

Kompaktowy i terenowy samochód ratowniczo-gaśniczy z modułową lekką zabudową. Użycie wody, piany i środka zwilżającego poprzez elektronicznie sterowaną wieżyczkę na przednim zderzaku. System dysz do samoobrony oraz wytrzymała klatka bezpieczeństwa dla większego bezpieczeństwa załogi. Rosenbauer prezentuje nowy pojazd FFFT do gaszenia pożarów lasów.

Rosenbauer FFFT Producent

Premierowy wariant spełnia zarówno kategorię 3 normy EN 1846-2 dla terenowych pojazdów przeciwpożarowych, jak i szczególne wymagania dotyczące ochrony załogi pojazdu, określone na przykład we francuskiej normie NFS 61-517 lub NFS 61-518. Obejmuje to system samoobrony termicznej i kabinę kierowcy wyposażoną w klatkę bezpieczeństwa. Dzięki kompaktowym wymiarom, nisko położonemu środkowi ciężkości oraz pojedynczym oponom, pojazd z napędem na wszystkie koła idealnie nadaje się do użytku w trudnym terenie. Specjalny sprzęt gaśniczy na pokładzie sprawia zaś, że użycie środków gaśniczych okazuje się niezwykle opłacalne i wydajne. Ponadto załoga może walczyć z pożarem za pomocą działka wodno-pianowego – działka w wieżyczce zamontowanej na przednim zderzaku i sterowanej z kabiny bez konieczności wysiadania z auta.

REKLAMA

Solidne podstawa i lekka zabudowa

Nowy pojazd strażacki leśny powstał na dwuosiowym podwoziu Renault D 4x4 o dopuszczalnej masie całkowitej 14000 kg, z krótką, dzienną kabiną i pojedynczym ogumieniem. Napęd na wszystkie koła można załączyć, a 6-cylindrowy silnik wysokoprężny Euro-6 uzyskuje moc maksymalną 206 kW/280 KM. Przy długości 6900 mm i rozstawie osi 3350 mm model ten cechują wyjątkowe kompaktowość i zwrotność, z kolei duży prześwit pod osiami, blokady mechanizmów różnicowych i kąt przechyłu 25° zwiększają możliwości terenowe. Zabudowa gaśnicza z poszyciem z tworzywa i o bardzo ciekawych, nieco futurystycznych kształtach, obejmuje kilka zasadniczych składowych. Są nimi dwie części, moduł zbiornika wykonanego z polipropylenu oraz znajdujący się za nim moduł autopompy, zrobiony z samonośnej konstrukcji z blachy aluminiowej/profili. Elastyczne, a jednocześnie bardzo wytrzymałe nadwozie zapewnia optymalny rozkład obciążenia i stabilność boczną do pracy w warunkach terenowych – pokonywania bezdroży, a konsekwentne stosowanie lekkich materiałów przekłada się na dużą ładowność. Zbiornik na wodę pojazdu wyróżnia się pojemnością 3500 l, z czego 500 l przypada na wydzielony funkcjonalnie system samoobrony, zaś oddzielny zbiornik na środek pianotwórczy mieści 100 l. Do tego dochodzi dodatkowe wyposażenie potrzebne do działań gaśniczych w lesie (tłumice gumowe/metalowe, plecaki strażackie, hydronetki plecakowe – opryskiwacze plecakowe itp.), zlokalizowane w trzech przestronnych przedziałach sprzętowych z pyłoszczelnymi zamknięciami roletowymi. Dwa umieszczono po bokach, trzeci z tyłu na całej szerokości. W tym przedziale są przy tym dostępne wbudowana autopompa, system dozowania środka pianotwórczego i zwijadło węża szybkiego natarcia.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA