REKLAMA

Nowe wojskowe zmilitaryzowane ciężarówki Mercedesa

Dział wojskowy koncernu Daimler – Mercedes – Mercedes-Benz Defence Vehicles – sukcesywnie rozszerza liczbę wersji pochodzących z rodzin cywilnych i poddanych głębszemu zmilitaryzowaniu.

Producent

Takimi najnowszymi wydaniami są 2-osiowe oznaczone symbolem 1627A 4x4 i 3-osiowe o symbolu 2643 A/3343A 6x6. Oba wywodzą się ze specjalizowanej i specjalistycznej gamy Arocs, a ich zasadniczymi wyznacznikami są: wzmocniony stalowy zderzak przedni z reflektorami chronionymi stalowymi poziomymi prętami oraz wyłącznie pojedyncze ogumienie, przekładające się na możliwość uzyskania wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej. Do tego dochodzą: długa węższa kabina z dachem o normalnej wysokości, klasyczna rama podwozia typu drabinowego tworzona przez podłużnice i poprzeczki oraz w pełni mechaniczne zawieszenie oparte na resorach piórowych. Przy tym wariant 2-osiowy wyróżniają: dopuszczalna masa całkowita 16000 kg, ładowność na nawierzchni utwardzonej 6000-8000 kg, ładowność w terenie – taktyczna do 5000-6000 kg i 270-konny silnik. Natomiast głównymi wyróżnikami odmiany 3-osiowej są: dopuszczalna masa całkowita 26000-28000 kg (33000-36000 kg przy bliźniaczym ogumieniu na tylnym tandemie), ładowność na drodze – do 16000 kg przy pojedynczym ogumieniu, do 20000 kg przy bliźniaczym ogumieniu z tyłu, ładowność taktyczna – w terenie do 12000 kg przy wyłącznie pojedynczym ogumieniu oraz 430-konny silnik.

Pod względem swojego przeznaczenia oba te pojazdy pełnią rolę klasycznej samochodowej bazy dla całej gamy różnorodnych zabudów. Egzemplarze upublicznione służą w roli nośników systemu znormalizowanych wojskowych nadwozi wymiennych.

REKLAMA

Przy czym koncern podkreśla, że ona auta należy traktować jedynie jako przykładowe konfiguracje docelowe. W oparciu o modułowy system komponentów podstawowych i dodatkowych istnieje bowiem możliwość przygotowania samochodu wysoce zindywidualizowanego pod kątem wymagań konkretnego odbiorcy. M.in. potencjalny nabywca ma do dyspozycji:

standardowo wydania 2-, 3- i 4-osiowe, 5-osiowe możliwe do złożenia;

wydajne, 6-cylindrowe silniki rzędowe o mocy maksymalnej do 460 kW/625 KM i maksymalnym momencie obrotowym do do 3000 Nm;

wydajne hamulce silnikowe, zwalniacz jako opcja;

dostępne wykonania silników do pracy ze zwykłym olejem napędowym lub innymi paliwami, w tym paliwem lotniczym czy o niskiej jakości;

spełnianie przez silniki norm czystości spalin Euro 3, 4, 5 lub 6;

skrzynia biegów Mercedes-Benz PowerShift 3 ze zautomatyzowaną zmianą przełożeń;

programy sterowania układem napędowym zoptymalizowane pod kątem pracy w terenie oraz dopuszczalnej masy całkowitej zestawu;

opcja: PowerShift do ręcznej zmiany przełożeń;

różne kabiny – dwie szerokości,trzy długości i cztery różne wysokości dachu, 100% ocynkowana powłoka zapewniająca długotrwałą ochronę antykorozyjną;

zdolność do jazdy w terenie: wytrzymałe osie z redukcją w piastach kół dla uzyskania dużego prześwitu i trwałości, stały napęd na wszystkie koła dla lepszej przyczepności, funkcja odłączania napędu na przednie koła, hydrauliczny układ pomocniczy opcjonalnie napędzający przednią oś, blokady mechanizmów różnicowych między kołami i między osiami obsługiwane podczas jazdy; wybór typów pojedynczych opon dla poprawy dzielności terenowej – mobilności taktycznej;

dostępne specjalne opcje dla ekstremalnych warunków klimatycznych (podgrzewacze wlotu powietrza, grzejniki o wysokiej wydajności itp.);

szeroki wybór opcji wojskowych – militaryzujących:

- zdolność brodzenia;

- oświetlenie do jazdy w warunkach zaciemnienia;

- dachowy luk ewakuacyjny mogący stanowić podstawę dla manualnie lub zdalnie sterowanego stanowiska strzeleckiego;

- przygotowanie do przerzutu strategicznego – dotyczące strategicznego transportu lotniczego, kolejowego bądź morskiego;

- niezbędny osprzęt do holowania i ciągnięcia;

- spełnianie przepisów dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych ADR;

- wyłącznik główny akumulatora;

- uchwyty na broń w kabinie;

- centralny system pompowania opon (CTIS);

- specjalny uchwyt na koło zapasowe.

Takimi najnowszymi wydaniami są 2-osiowe oznaczone symbolem 1627A 4x4 i 3-osiowe o symbolu 2643 A/3343A 6x6. Oba wywodzą się ze specjalizowanej i specjalistycznej gamy Arocs, a ich zasadniczymi wyznacznikami są: wzmocniony stalowy zderzak przedni z reflektorami chronionymi stalowymi poziomymi prętami oraz wyłącznie pojedyncze ogumienie, przekładające się na możliwość uzyskania wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej. Do tego dochodzą: długa węższa kabina z dachem o normalnej wysokości, klasyczna rama podwozia typu drabinowego tworzona przez podłużnice i poprzeczki oraz w pełni mechaniczne zawieszenie oparte na resorach piórowych. Przy tym wariant 2-osiowy wyróżniają: dopuszczalna masa całkowita 16000 kg, ładowność na nawierzchni utwardzonej 6000-8000 kg, ładowność w terenie – taktyczna do 5000-6000 kg i 270-konny silnik. Natomiast głównymi wyróżnikami odmiany 3-osiowej są: dopuszczalna masa całkowita 26000-28000 kg (33000-36000 kg przy bliźniaczym ogumieniu na tylnym tandemie), ładowność na drodze – do 16000 kg przy pojedynczym ogumieniu, do 20000 kg przy bliźniaczym ogumieniu z tyłu, ładowność taktyczna – w terenie do 12000 kg przy wyłącznie pojedynczym ogumieniu oraz 430-konny silnik.

Pod względem swojego przeznaczenia oba te pojazdy pełnią rolę klasycznej samochodowej bazy dla całej gamy różnorodnych zabudów. Egzemplarze upublicznione służą w roli nośników systemu znormalizowanych wojskowych nadwozi wymiennych.

Przy czym koncern podkreśla, że ona auta należy traktować jedynie jako przykładowe konfiguracje docelowe. W oparciu o modułowy system komponentów podstawowych i dodatkowych istnieje bowiem możliwość przygotowania samochodu wysoce zindywidualizowanego pod kątem wymagań konkretnego odbiorcy. M.in. potencjalny nabywca ma do dyspozycji:

  • standardowo wydania 2-, 3- i 4-osiowe, 5-osiowe możliwe do złożenia;
  • wydajne, 6-cylindrowe silniki rzędowe o mocy maksymalnej do 460 kW/625 KM i maksymalnym momencie obrotowym do do 3000 Nm;
  • wydajne hamulce silnikowe, zwalniacz jako opcja;
  • dostępne wykonania silników do pracy ze zwykłym olejem napędowym lub innymi paliwami, w tym paliwem lotniczym czy o niskiej jakości;
  • spełnianie przez silniki norm czystości spalin Euro 3, 4, 5 lub 6;
  • skrzynia biegów Mercedes-Benz PowerShift 3 ze zautomatyzowaną zmianą przełożeń;
  • programy sterowania układem napędowym zoptymalizowane pod kątem pracy w terenie oraz dopuszczalnej masy całkowitej zestawu;
  • opcja: PowerShift do ręcznej zmiany przełożeń;
  • różne kabiny – dwie szerokości,trzy długości i cztery różne wysokości dachu, 100% ocynkowana powłoka zapewniająca długotrwałą ochronę antykorozyjną;
  • zdolność do jazdy w terenie: wytrzymałe osie z redukcją w piastach kół dla uzyskania dużego prześwitu i trwałości, stały napęd na wszystkie koła dla lepszej przyczepności, funkcja odłączania napędu na przednie koła, hydrauliczny układ pomocniczy opcjonalnie napędzający przednią oś, blokady mechanizmów różnicowych między kołami i między osiami obsługiwane podczas jazdy; wybór typów pojedynczych opon dla poprawy dzielności terenowej – mobilności taktycznej;
  • dostępne specjalne opcje dla ekstremalnych warunków klimatycznych (podgrzewacze wlotu powietrza, grzejniki o wysokiej wydajności itp.);
  • szeroki wybór opcji wojskowych – militaryzujących:

- zdolność brodzenia;

- oświetlenie do jazdy w warunkach zaciemnienia;

- dachowy luk ewakuacyjny mogący stanowić podstawę dla manualnie lub zdalnie sterowanego stanowiska strzeleckiego;

- przygotowanie do przerzutu strategicznego – dotyczące strategicznego transportu lotniczego, kolejowego bądź morskiego;

- niezbędny osprzęt do holowania i ciągnięcia;

- spełnianie przepisów dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych ADR;

- wyłącznik główny akumulatora;

- uchwyty na broń w kabinie;

- centralny system pompowania opon (CTIS);

- specjalny uchwyt na koło zapasowe.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA