REKLAMA

Nowe wywrotki KAMAZ testowane w Nowym Urengoju

Na Dalekiej Północy są testowane wywrotki KAMAZ generacji K5.

Kamaz wywrotka Producent

Na początku marca trzy wywrotki generacji K5 - KAMAZ-6595, KAMAZ-65951 (8x4) i KAMAZ-65952 (6x6) pojechały na tereny w pobliżu Nowego Urengoja, aby przeprowadzić testy w warunkach jak najbardziej zbliżonych do operacyjnych. Samochody będą wykonywać prace przy załadunku, rozładunku i transporcie ładunków. Kolejny pojazd KAMAZ-65951, również przechodzący próby na północy, będzie miał badany układ zasilania silnika – powyższe obejmie m.in. sprawdzanie wyposażenia paliwowego, systemów neutralizacji gazów itp.

REKLAMA

Igor Valeev, zastępca głównego projektanta KAMAZ PTC ds. pojazdów, powiedział. „Ciężarówki KAMAZ będą testowane przez miesiąc. Przede wszystkim sprawdzona zostanie niezawodność i działanie wszystkich układów pojazdu w ujemnych temperaturach. Sprawdzimy właściwości jezdne maszyn, działanie wywrotki, cykle podnoszenia i opuszczania platformy oraz działanie systemu ogrzewania platformy. Testy te są zawarte w ogólnym programie testów tych pojazdów”.

Na podstawie uzyskanych wyników i w przypadku stwierdzenia uwag dotyczących działania układów aut, będą dokonane korekty w ich dokumentacji projektowej. Do rozpoczęcia produkcji seryjnej, zaplanowanej na czerwiec tego, wszelkie niedociągnięcia powinny bowiem zostać usunięte.

Wywrotki KAMAZ-65951 i KAMAZ-65952 są przeznaczone do przewozu różnych ładunków masowych. To przedstawiciele ciężkiej rodziny samochodów generacji K5 o masie całkowitej odpowiednio 50000 kg i 41000 kg. Pojazdy te wyposażono w silniki KAMAZ typu 910 („Euro-5”) o mocy 450 KM oraz w tylne mosty napędowe o nacisku na oś 16000 kg. W zależności od warunków eksploatacji, proponuje się stosowanie różnych wersji wywrotki o jednostkowej objętości od 16 do 20 metrów sześciennych. Igor Valeev kontynuuje „Naszym celem jest wprowadzenie tych samochodów do produkcji seryjnej i rozpoczęcie dostaw do konsumentów końcowych. Plan na ten rok jest niewielki, samochody są nowe, konieczne jest doprowadzenie ich designu, aby w pełni odpowiadał oczekiwaniom konsumentów. Ale już teraz widzimy zainteresowanie konsumentów wywrotkami generacji K5. Dziś kilka pojazdów z rodziny KAMAZ-6595, równolegle z tymi testami, zostało już wprowadzonych do kontrolowanej eksploatacji, w której sprzęt wykonuje swoją pracę w rzeczywistych warunkach”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA