REKLAMA

Nowości Kögla na targi IAA Cz.1

Trzeci pod względem wielkości niemiecki producent naczep uniwersalnych i specjalizowanych – Kögel na wrześniowych targach IAA pokaże kilka premierowych wyrobów. Najważniejszymi spośród nich będą naczepy z linii – generacji Novum.

Producent
Fot. Producent

W ramach wdrażania nowej generacji naczep o nazwie Novum podmiot poddaje wersje plandekowe – skrzyniowe Cargo, Mega i Light – dodatkowym optymalizacjom. Należą do nich nowa poprawiona pod względem niezawodności rama zewnętrzna i zabudowa, nadwozie znane dotąd z modelu Lightplus oraz nowy, optymalnie zaprojektowany system modułowy ze zoptymalizowanymi, jednolitymi modułami, zespołami i komponentami. Tym samym możliwy stał się wysoki stopień indywidualizacji naczep tej generacji, stanowiąc odpowiedź na najróżniejsze potrzeby rynku. Oprócz większej stabilności, naczepy te wyróżniają się polepszoną zwrotnością oraz wyższą ładownością, zależnie od modelu.

Przede wszystkim ogół pojazdów w nowej odsłonie, określonej jako następna generacja, czyli odmiany skrzyniowe Cargo, Mega i Light, otrzymał stabilną, sztywną, spawaną ramę, na całej długości wzmocnioną belkami poprzecznymi, wytrzymującymi duże obciążenia całkowite i punktowe. Jeszcze większą stabilność zapewniają nowa, cieńsza, ale mocniejsza stalowa płyta z tyłu oraz nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych, znajdująca się na przedniej ścianie i przenosząca siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika. Dzięki tej nowej ramie zewnętrznej punkty mocowania Vario-Fix są teraz o wiele lepiej dostępne i możliwe stało się zamocowanie ładunku w perforowanym obrzeżu ramy Vario-Fix przy zamkniętej plandece, także w przypadku opcjonalnie oferowanych burt. Używając pasów ze standardowymi hakami (podwójny pazur) konieczne jest otwarcie burt, natomiast pasy z płaskimi hakami można wykorzystać też przy burtach zamkniętych. Trzynaście par pierścieni mocujących, dołączanych seryjnie, wyposażono teraz w ułatwiające obsługę boczne haki mocujące. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości od 2500 do 4000 kg.

REKLAMA

Ponadto w nadwoziu ściana przednia, przednie kłonice narożne, tylne kłonice narożne oraz tylny portal drzwiowy w ramach wyposażenia podstawowego są zrobione z aluminium. Ze standaryzacji kłonic narożnych w wykonaniu z dachem podnoszonym i bez podnoszenia wynikają różne korzyści. Generalnie wydanie z dachem podnoszonym pozwala ograniczyć masę, co m.in. oznacza łatwiejsze umieszczanie palet przy przedniej ścianie w przypadku załadunku bocznego. Do tego wszyscy reprezentanci generacji Novum mają jednolitą odległość między kłonicami, w związku z czym różnice długości listew należą do przeszłości. Kieszenie na listwy można zaś rozmieścić na wiele sposobów dzięki perforacji listwy na kłonicach narożnych i w kieszeni na listwy. Oczywiście nowe naczepy siodłowe są objęte certyfikatem zabezpieczania ładunków według normy DIN EN 12642 Code XL.

Kögel stopniowo wprowadza te udoskonalenia we wszystkich wariantach naczep Cargo, Mega i Light. Najpierw był dostępny model Lightplus, do którego w marcu bieżącego roku dołączyły typy Cargo Coil i Cargo Coil Rail. Pozostałe będą gotowe przed otwarciem Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA Nutzfahrzeuge 2018

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA