REKLAMA

Nowości Kögla na targi IAA Cz.2

Trzeci pod względem wielkości niemiecki producent naczep uniwersalnych i specjalizowanych – Kögel na wrześniowych targach IAA pokaże kilka premierowych wyrobów. Najważniejszymi spośród nich będą naczepy z linii – generacji Novum.

Producent
Fot. Producent

Spośród wszystkich naczep firmy bestseller stanowi Cargo – standardowa naczepa burtowa z plandeką przesuwną, obecnie dostępna w generacji Novum. Cechują ją teraz: dalej polepszone elastyczność i solidność, wysoki stopień indywidualizacji, ukierunkowany na lepsze jej dopasowanie do konkretnych wymagań firm transportowych, różnorodne możliwości zabezpieczania ładunku, tekstylna listwa boczna Kögel FastFix oraz nowość – Kögel EasyFix, czyli prosta w obsłudze i bezpieczna blokada dachu przesuwnego.

Naczepa ta, dzięki zoptymalizowanej ramie zewnętrznej i udoskonalonemu nadwoziu, stała się nie tylko odporniejsza, lecz i łatwiejsza w obsłudze oraz codziennej eksploatacji. Dodatkowo, oprócz znanych wcześniej zalet generacji Novum, takich jak nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, przenoszących siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika, nowa rama zewnętrzna ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, Cargo dostała bogate wyposażenie podstawowe. Zaopatrzono ją w standardowe osie Kögel Trailer Axle (KTA), charakteryzujące się niezawodnością, łatwością w obsłudze i dobrym trzymaniem się drogi. Unikatowa „podwójna amortyzacja” osi KTA, składająca się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej, nie tylko poprawia właściwości jezdne naczepy, lecz i ogranicza jej zużycie. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie wyposażono teraz w boczne haki mocujące ułatwiające obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kg. Inny wyróżnik stanowi fakt, że Cargo generacji Novum uzyskało certyfikat zabezpieczenia ładunków zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL.

REKLAMA

Następna zaleta to optymalne zabezpieczenie ładunku, spełniające różne wymagania. Zapewnia je perforowana zewnętrzna rama stalowa typu Vario-Fix z opcjonalnymi 24 parami pierścieni, z których każdy wykazuje wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg. Kolejną opcją zabezpieczenia ładunku może być osiem kieszeni kłonic kwadratowych zintegrowanych równo z platformą naczepy. Pomiędzy ramą zewnętrzną po lewej i prawej stronie, prostopadle do wnętrza pojazdu, rozmieszczono po cztery kieszenie na kłonice kwadratowe. W tej samej linii, na środku, znajduje się dziesięć kieszeni na kłonice kwadratowe. W naczepie wystawionej na IAA 2018 każdą z kłonic zaopatrzono w różne opcjonalne pakiety do zabezpieczenia ładunku. Jeden z nich obejmuje przykładowo nową tekstylną listwę boczną Kögel FastFix. Zwykłe listwy boczne, zrobione z drewna, aluminium lub stali, są ciężkie w obsłudze, trudno je schować i łatwo uszkodzić. Poza tym zawsze istnieje ryzyko odniesienia obrażeń wskutek upadku listew. Dzięki nowym, tekstylnym listwom bocznym FastFix można zapomnieć o wszystkich tych problemach. Taka tekstylna listwa boczna waży niecałe 495 gram i dzięki sprawdzonemu zamkowi da się ją szybko i łatwo zaczepiać i odczepiać przy kłonicach. Powstała ona z wytrzymałego, elastycznego materiału, w następstwie czego mieści się w każdej skrzynce narzędziowej i jest odporna na uszkodzenia.

Typ Cargo dostał też opcjonalne nadwozie Strong&Go. Łączy ono innowacyjną zabudowę FlexiUse generacji Novum z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Dzięki temu ekonomicznemu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie trzeba dalej używać listew bocznych. Dla uzyskania certyfikatu na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong&Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

Ze względu na wdrożoną zasadę głębokiej i szerokiej indywidualizacji Cargo mogą jeszcze otrzymywać szeroki pakiet wyposażenia, dobranego zgodnie z wymaganiami konkretnego odbiorcy. Pakiet ten zawiera m.in. różne opcje zabezpieczenia ładunku, wyposażenie RoRo, burty, kompletację TIR, przygotowanie do transportu kolejowego, rynnę na szpule oraz wzmocnioną szyjkę ramy. Opcjonalne wyposażenie Heavy-duty RoRo służy do samodzielnego transportu tej naczepy na statku lub promie. W jego skład weszły ukośne wzmocnienia pomiędzy profilami wzdłużnymi a obrzeżem ramy, zamknięta płyta ślizgowa o grubości 10 mm, podstawa sworznia królewskiego o grubości 10 mm oraz dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary pierścieni do mocowania ładunków o sile rozciągającej do 12000 kg. Inne składowe indywidualnego wyposażenia to m.in. płyta sklejkowa o grubości 12 mm i wysokości 1250 mm na ścianie przedniej, tylny portal ze stalowymi kłonicami narożnymi, wzmocniony zderzak stalowy, poprzeczny profil stalowy o grubości 8 mm biegnący przez całą szerokość, montowany centralnie na tylnej części ramy, zabezpieczenie zamków, trzy duże skrzynki narzędziowe, podnośnik osi oraz zespolone lampy tylne Kögel LUXIMA.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA