[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nowości Kögla na targi IAA Cz.2

Trzeci pod względem wielkości niemiecki producent naczep uniwersalnych i specjalizowanych – Kögel na wrześniowych targach IAA pokaże kilka premierowych wyrobów. Najważniejszymi spośród nich będą naczepy z linii – generacji Novum.

Fot. Producent

Spośród wszystkich naczep firmy bestseller stanowi Cargo – standardowa naczepa burtowa z plandeką przesuwną, obecnie dostępna w generacji Novum. Cechują ją teraz: dalej polepszone elastyczność i solidność, wysoki stopień indywidualizacji, ukierunkowany na lepsze jej dopasowanie do konkretnych wymagań firm transportowych, różnorodne możliwości zabezpieczania ładunku, tekstylna listwa boczna Kögel FastFix oraz nowość – Kögel EasyFix, czyli prosta w obsłudze i bezpieczna blokada dachu przesuwnego.

Naczepa ta, dzięki zoptymalizowanej ramie zewnętrznej i udoskonalonemu nadwoziu, stała się nie tylko odporniejsza, lecz i łatwiejsza w obsłudze oraz codziennej eksploatacji. Dodatkowo, oprócz znanych wcześniej zalet generacji Novum, takich jak nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, przenoszących siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika, nowa rama zewnętrzna ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, Cargo dostała bogate wyposażenie podstawowe. Zaopatrzono ją w standardowe osie Kögel Trailer Axle (KTA), charakteryzujące się niezawodnością, łatwością w obsłudze i dobrym trzymaniem się drogi. Unikatowa „podwójna amortyzacja” osi KTA, składająca się z miękkiej tulei gumowej i półresoru ze stali sprężynowej, nie tylko poprawia właściwości jezdne naczepy, lecz i ogranicza jej zużycie. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie wyposażono teraz w boczne haki mocujące ułatwiające obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kg. Inny wyróżnik stanowi fakt, że Cargo generacji Novum uzyskało certyfikat zabezpieczenia ładunków zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL.

REKLAMA

Następna zaleta to optymalne zabezpieczenie ładunku, spełniające różne wymagania. Zapewnia je perforowana zewnętrzna rama stalowa typu Vario-Fix z opcjonalnymi 24 parami pierścieni, z których każdy wykazuje wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg. Kolejną opcją zabezpieczenia ładunku może być osiem kieszeni kłonic kwadratowych zintegrowanych równo z platformą naczepy. Pomiędzy ramą zewnętrzną po lewej i prawej stronie, prostopadle do wnętrza pojazdu, rozmieszczono po cztery kieszenie na kłonice kwadratowe. W tej samej linii, na środku, znajduje się dziesięć kieszeni na kłonice kwadratowe. W naczepie wystawionej na IAA 2018 każdą z kłonic zaopatrzono w różne opcjonalne pakiety do zabezpieczenia ładunku. Jeden z nich obejmuje przykładowo nową tekstylną listwę boczną Kögel FastFix. Zwykłe listwy boczne, zrobione z drewna, aluminium lub stali, są ciężkie w obsłudze, trudno je schować i łatwo uszkodzić. Poza tym zawsze istnieje ryzyko odniesienia obrażeń wskutek upadku listew. Dzięki nowym, tekstylnym listwom bocznym FastFix można zapomnieć o wszystkich tych problemach. Taka tekstylna listwa boczna waży niecałe 495 gram i dzięki sprawdzonemu zamkowi da się ją szybko i łatwo zaczepiać i odczepiać przy kłonicach. Powstała ona z wytrzymałego, elastycznego materiału, w następstwie czego mieści się w każdej skrzynce narzędziowej i jest odporna na uszkodzenia.

Typ Cargo dostał też opcjonalne nadwozie Strong&Go. Łączy ono innowacyjną zabudowę FlexiUse generacji Novum z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Dzięki temu ekonomicznemu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie trzeba dalej używać listew bocznych. Dla uzyskania certyfikatu na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong&Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

Ze względu na wdrożoną zasadę głębokiej i szerokiej indywidualizacji Cargo mogą jeszcze otrzymywać szeroki pakiet wyposażenia, dobranego zgodnie z wymaganiami konkretnego odbiorcy. Pakiet ten zawiera m.in. różne opcje zabezpieczenia ładunku, wyposażenie RoRo, burty, kompletację TIR, przygotowanie do transportu kolejowego, rynnę na szpule oraz wzmocnioną szyjkę ramy. Opcjonalne wyposażenie Heavy-duty RoRo służy do samodzielnego transportu tej naczepy na statku lub promie. W jego skład weszły ukośne wzmocnienia pomiędzy profilami wzdłużnymi a obrzeżem ramy, zamknięta płyta ślizgowa o grubości 10 mm, podstawa sworznia królewskiego o grubości 10 mm oraz dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary pierścieni do mocowania ładunków o sile rozciągającej do 12000 kg. Inne składowe indywidualnego wyposażenia to m.in. płyta sklejkowa o grubości 12 mm i wysokości 1250 mm na ścianie przedniej, tylny portal ze stalowymi kłonicami narożnymi, wzmocniony zderzak stalowy, poprzeczny profil stalowy o grubości 8 mm biegnący przez całą szerokość, montowany centralnie na tylnej części ramy, zabezpieczenie zamków, trzy duże skrzynki narzędziowe, podnośnik osi oraz zespolone lampy tylne Kögel LUXIMA.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij