REKLAMA

Nowości Kögla na targi IAA Cz. 6

Trzeci pod względem wielkości niemiecki producent naczep uniwersalnych i specjalizowanych – Kögel na wrześniowych targach IAA pokaże kilka premierowych wyrobów. Najważniejszymi spośród nich będą naczepy z linii – generacji Novum.

Producent
Fot. Producent

Następna nowość Kögla to lekka naczepa podkontenerowa z centralnym wysuwem - Port 45 Triplex, przeznaczona do przemieszczania kontenerów ISO o długościach 20, 30, 40 i 45 stóp oraz 40- i 45-stopowych kontenerów typu Highcube. Jej zasadnicze wyróżniki są dwa: elastyczność eksploatacyjna dzięki mechanizmowi przedniego, środkowego i tylnego wysuwu oraz wyższa ładowność dzięki lekkiej tzw. inteligentnej konstrukcji. Wprowadzając tę wersję podmiot rozszerza swoją ofertę zróżnicowanych podwozi kontenerowych.

Tę naczepę do przewozu kontenerów w kompletacji podstawowej cechują: niewielka masa własna wynoszącą 4800 kg, dopuszczalna masa całkowita 41000 kg oraz nacisk na siodło sięgający 14000 kg. W rezultacie zalicza się obecnie do najlżejszych naczep tego rodzaju na rynku. Wskutek tego możliwe jest osiągnięcie ładowności ponad 36200 kg oraz maksymalnej ekonomiczności transportu intermodalnego. Ta redukcja masy wynika z maksymalnej optymalizacji podwozia. Perforacje w kształcie elipsy zastosowane w tej lekkiej konstrukcji zapewniają optymalne rozłożenie naprężeń. Niewielką masę własną w wyposażeniu podstawowym da się jeszcze obniżyć za pomocą lekkiego indywidualnego wyposażenia, takiego jak aluminiowe felgi i zbiorniki powietrza.

REKLAMA

Inny priorytet koncepcji Port 45 Triplex polega na możliwości jej prostej i wygodnej obsługi. Zaprojektowany na nowo łożyskowany kulkowo jednoczęściowy mechanizm wysuwu przedniego nie tylko wyróżnia się łatwością obsługi, ale i brakiem mechaniki wymagającej pracochłonnych napraw. Konsola przewodów elektrycznych i powietrznych jest zabezpieczona i wpuszczona w mechanizm wysuwu przedniego, przez co znacznie zwiększa się wolna przestrzeń w obrębie przewodów przyłączeniowych do ciągnika. Mechanizm wysuwu środkowego w zależności od celu zastosowania lub transportowanego kontenera da się wyciągać przy użyciu ciągnika do czterech różnych położeń. Dłuższą żywotność mechanizmu wysuwu środkowego zapewnia praktycznie niewymagająca konserwacji prowadnica, osadzona na specjalnych ślizgach z tworzywa sztucznego i dwóch rolkach wysuwu. Podobnie łatwo obsługuje się mechanizm wysuwu tylnego. Można go szybko ustawić za pomocą korby ręcznej w jednej z łącznie siedmiu dostępnych pozycji.

Pod względem zakresu zastosowania Port 45 Triplex stanowi z kolei niezwykle uniwersalne i elastyczne narzędzie do przemieszczania praktycznie wszystkich rodzajów kontenerów stosowanych dzisiaj w przewozach intermodalnych. Przy wsuniętej ramie nadaje się do transportu kontenerów ISO o długości 20 stóp, ustawionych w jednej płaszczyźnie z tylną krawędzią naczepy. Gdy tylny i środkowy mechanizm jest wysunięty, wówczas pasują dwa kontenery ISO o długości 20 stóp lub jeden kontener ISO o długości 30 stóp bądź jeden kontener typu Highcube o długości 40 stóp albo jeden kontener typu Highcube o długości 45 stóp z układem short tunnel. Gdy wysunięte są wszystkie trzy mechanizmy, da się zabrać kontener Eurocorner Highcube o długości 45 stóp. Generalnie, dzięki długości 12150 mm od sworznia królewskiego, Port 45 Triplex jest już dobrze przygotowany na wprowadzaną zmianę dyrektywy 96/53/WE. Dodatkowo istnieje opcja ładowania z tyłu kontenera ISO o długości 40 i 45 stóp, kontenera o długości 13,6 m oraz centralnie kontenera ISO o długości 20 stóp przy dużych obciążeniach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA